Dead Friend

Collegestudenten Ji-won lider av minnesförlust och minns inget av sitt tidigare liv. Hennes mardrömmar är allt som tycks finnas kvar av hennes identitet. När hon så upptäcker att hennes high school-vänner är döda börjar hon nysta i vad som egentligen hänt.

Originaltitel Ryeong
Alternativ titel The Ghost
Regissör Kim Tae-kyeong
Genre 2000-tal, Skräck
Skådespelare Kim Ha-Neul, Nam Sang-mi, Bin Shin-yi, Gi Ju-bong, Jeon Hie-ju, Lee Yun-ji

2017-06-03
En ointressant klyschfest som helt förlitar sig på billiga "jump scares". Tar sig dock något mot slutet. (4/15)
Madiehitching
2010-09-09
Mycket bra! ducktiga skådisar och bra handling=) spännande!
Scriptures
2010-05-20
En favorit bland asiatiska skräckfilmer. Se den om du gillar genren!
Nathalena
2008-09-05
Inte särskilt läskig men det var inte det som behövde fascinerade mig. Den var mer intressant, älskade också slutet..
Cumlin
2020-11-22
Väldigt bra trots att det var som en kombination av massa andra filmer. Uppdatering: Jag är äldre och klokare och finner inte denna bra längre.
cabdriver
2007-08-05
helt värdelös
kakmonster
2007-08-05
Jag vet inte... Men det känns som att dom har tagit det sämsta från två världar. Inte ett dugg skrämmande.

2007-01-15
Jag gillade storyn och filmen skruvade upp spänningen redan från början. Rätt förutsägbar film men ändå en lyckad skräckis från Sydkorea.
mingping
2006-06-03
Lite förvirrande, inte särskilt läskigt, men som en dramafilm fungerar den helt utmärkt. Handlingen är gör också en hel del intressanta vändningar som inte direkt går att förutse.
Andy_B
2006-05-21
För någon som inte sett en hel del asiatiska dramatiska spökhistorier redan kan denna vara värd att se absolut.