2.7

De tysta husens dal

Brottslingen Clint Hollister får hjälp att fly från fängelset av lagens väktare Jake Wade som en gentjänst till Hollister. Nu vill den tuffe Hollister att Jake ska leda honom till ett gammalt rånbyte som Jake en gång grävt ner.

Originaltitel The Law and Jake Wade
Regissör John Sturges
Manus William Bowers
Genre Western, 50-tal
Skådespelare Henry Silva, DeForest Kelley, Richard Widmark, Patricia Owens, Robert Taylor (I), Robert Middleton, Burt Douglas

FabianBom
2016-08-02
hemma hos mormor och morfar fanns det väldigt många gamla filmer att se på video, en av dessa var denna western klassiker som man sett många ggr sedan dess.
apmannen
2008-09-12
En sån här film där man efter cirka en timme önskar att nån barmhärtig prisjägar-jävel bara kunde dyka upp i öknen och skjuta huvudrollsinnehavarna för att bespara både dom själva och mig lidandet av ytterligare 25 minuter tristess.
goeran
2006-10-15
En ganska enkel westernfilm som lever på samspelet mellan Richard Widmark och Robert Taylor.
Bomkia
2006-04-25
Ganska simpel historia som lyfts upp främst tack vare Widmarks skådespeleri.
Kurosawafan
2005-03-12
svag 3:a kanske 2:a seg och tråkig oengagerande stadardwestern- måste sätta 2:a faktiskt
Xander
2004-11-20
Svag 3:a..
NHL
2004-03-15
En ganska typisk 50-tals western. Snyggt filmat men filmen bjuder på få överraskningar. Långt ifrån Sturges bästa.