2.3

De sista dubbelagenterna

CIA-agenten Sam Boyd blir kallad tillbaka till "Firman" för att göra ett utbyte av fängslade sovjetspionen Pyiotr Grushenko mot en amerikansk agent som Sovjet tagit. I det nyligen enade Tyskland går överlämnandet snett och Grushenko och Boyd finner sig jagade av både KGB och CIA. De hamnar i ett ofrivilligt partnerskap medan de flyr genom Europa och försöker hålla sig vid liv.

Originaltitel Company Business
Regissör Nicholas Meyer
Manus Nicholas Meyer
Genre Komedi, Action, 90-tal
Skådespelare Gene Hackman, Kurtwood Smith, Michail Barysjnikov, Daniel Von Bargen, Terry O'Quinn, Nadim Sawalha, Michael Tomlinson, Géraldine Danon

Bomkia
2013-12-14
Ganska trevlig kalla-kriget-thriller. Samspelet mellan Hackman och Barysjnikov fungerar riktigt bra. 3+
atroxa
2011-10-28
Inte så tråkig så man stänger av, men bra är det inte. Hackman är ju aldrig dålig dock.
Philips
2010-12-08
Går väl an om det inte är något på TV.
MaraJade
2009-12-13
Även fast jag gillar både Gene Hackman och Michail Barysjnikov så var denna film inte vidare bra.
jonbo
2008-10-02
Inte direkt dålig, men ganska ointressant. Hackman har en del mellanfilmer på sitt samvete, och detta är en av dem.