2.3

De sista dubbelagenterna

CIA-agenten Sam Boyd blir kallad tillbaka till "Firman" för att göra ett utbyte av fängslade sovjetspionen Pyiotr Grushenko mot en amerikansk agent som Sovjet tagit. I det nyligen enade Tyskland går överlämnandet snett och Grushenko och Boyd finner sig jagade av både KGB och CIA. De hamnar i ett ofrivilligt partnerskap medan de flyr genom Europa och försöker hålla sig vid liv.

Originaltitel Company Business
Regissör Nicholas Meyer
Manus Nicholas Meyer
Genre Komedi, Action, 90-tal
Skådespelare Gene Hackman, Kurtwood Smith, Michail Barysjnikov, Daniel Von Bargen, Terry O'Quinn, Nadim Sawalha, Michael Tomlinson, Géraldine Danon

2023-02-06
Hackman på dekis är bättre än inget, men den här lär inte gå till världshistorien. Charmigt föråldrad och rätt harmlös kalla kriget thrillerkomedi som visst har sina stunder, men lider av ett krystat manus och på tok för lite spänning. Att den dessutom gjordes i samma veva som öst och västtyskland löstes upp hjälpte inte. Så det blev inte så mycket kalla kriget trots allt.
Bomkia
2013-12-14
Ganska trevlig kalla-kriget-thriller. Samspelet mellan Hackman och Barysjnikov fungerar riktigt bra. 3+
atroxa
2011-10-28
Inte så tråkig så man stänger av, men bra är det inte. Hackman är ju aldrig dålig dock.
Philips
2010-12-08
Går väl an om det inte är något på TV.
MaraJade
2009-12-13
Även fast jag gillar både Gene Hackman och Michail Barysjnikov så var denna film inte vidare bra.
jonbo
2008-10-02
Inte direkt dålig, men ganska ointressant. Hackman har en del mellanfilmer på sitt samvete, och detta är en av dem.