De gyllene åren

Efter Sovjetunionens upplösning är Paul på väg att Tajikistan. ett avsked som väcker minnen om barndomen, moderns våldsamma utbrott och banden med den elake brodern Ivan. Paul minns när han var 16, de hemliga uppdragen i Ryssland och åren som följde. De vilda festerna och vännen som bedrog honom. Men starkast av allt är minnet av Esther.

Originaltitel Trois souvenirs de ma jeunesse
Alternativ titel My Golden Days
Regissör Arnaud Desplechin
Manus Arnaud Desplechin, Julie Peyr
Genre 2010-tal, Drama
Skådespelare Quentin Dolmaire, Lou Roy-Lecollinet, Mathieu Amalric, Dinara Drukarova, Cécile Garcia-Fogel, Françoise Lebrun, Irina Vavilova, Olivier Rabourdin, Elyot Milshtein, Pierre Andrau, Lily Taieb, Raphaël Cohen, Kheifets Gregory, Clémence Le Gall, Anne Benoît
Filmnummer 120348

2018-09-23
Det är en ganska snygg film, men jag håller med om att den inte är tillräckligt intressant, eller åtminstone inte lyckas förmedla det.
Medlock
2016-07-27
Glimtar till här och där, men på det stora hela har filmen svårt att engagera. Jag är svag för fransk film, men den här typen av romantiskt drama klarar jag mig utan.
Kajanus
2016-02-10
Utsökta skådespelare (i de yngre leden), dessvärre ett hoppigt narrativ som inte riktigt vet vad fokus bör ligga. I sina bästa stunder påminner den om Assayas "Efter Revolutionen" och i sina sämsta går den på tomgång.