2.7

De blodröda floderna II

Kommissarie Niemans undersöker en serie ritualmord där offren har blivit korsfästa. Han börjar samarbeta med den unge polisen Reda, sedan Reda bevittnat hur en munkklädd man mördat en annan förvirrad man. Tillsammans med en specialist på kristen mytologi blottlägger de en mystisk grupp som kallas "Apokalypsens änglar".

Originaltitel Les rivières pourpres II - Les anges de l'apocalypse
Alternativ titel Crimson Rivers 2: Angels of the Apocalypse, Les anges de l'apocalypse
Regissör Olivier Dahan
Manus Luc Besson
Genre Action, Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Jean Reno, Christopher Lee, Benoit Magimel, Camille Natta, Johnny Hallyday

dudson
2019-07-13
Skön film där den Franska landsbyggden kommer till sin rätt. Sen alltid coolt med satanist munkar med herr.Lee i spetsen. Fina fight scener samt mkt läckert skjutandes gör filmen mer än sevärd.
KyLLo
2018-09-29
Mysiga miljöer, men det övernaturliga förstör spänningen. Jag har inget minne av den första filmen.
2016-10-24
Ettan är mycket bättre men den här är faktiskt helt okej.
Lars-O
2015-12-25
En b-film från början till slut, men en helt ok sådan.
Halofreak92swe
2015-11-07
Bättre än ettan, fartfylld med många schyssta fighting och parkourscener! Jean Reno är knug! Kul att se Christopher Lee visa att han inte bara är en grym skådis utan att han även talar bl.a flytande franska och tyska :) Stark 3.
CinemaStrange
2015-04-16
Bättre än ettan, gillar färgerna och ljuset
Engravadlax
2013-09-10
Nope.
kervisch
2012-11-19
Kanske är lite snäll att ge 4:a i betyg, men den är bättre än första filmen så får bli så.
Xenox
2012-07-22
En spännande thriller med en bra story.

2011-09-25
Jean Reno är så där härligt cool. Det går hem i stugan.