3.2

De arbetslösa

Den svenska arbetslösheten har sträckt sig ända ner i den undre världen. Detta är sagan om den sista heltidstjänsten.

Originaltitel De arbetslösa
Regissör Victor Danell
Manus Christoffer Nordenrot, Victor Danell
Genre Äventyr, Action, Kortfilm, 2010-tal
Skådespelare Christoffer Nordenrot, Magnus Sundberg, Alexej Manvelov, Carl Fristedt, Ulrika Bäckström, Börje Andersson, Lotta Bäck, Maja Knutsson, Alice Knutsson

Abigor
2017-12-26
Väl politiskt
foppa99
2017-01-21
riktigt kul o träffsäkert
Mysharry
2016-11-13
Grymma inledande actionsekvenser. Sjukt skruvad dialog, med varierande genomförande . Slutscenen är tyvärr bortom all
AlbinWesley
2016-03-20
Nej jag pallar inte Crazy Pictures filmer alltså. Idén är inget som helst fel på, satiren hade kunnat vara utmärkt verkligen. Men dialog, regi, ja hela produktionen genomsyras av saker jag ogillar.
Christofer
2015-10-06
Inga dåliga specialeffekter! Det väger mellan 3 och 4 men jag är snäll med betyget idag känner jag och sätter en fyra.
Kortfilm
2015-04-25
Något för actionälskarna. Inledningen är välgjord. Det är bra samhällskritik som speglar nutiden. Däremot tror jag inte att sammanhanget är det bästa för att pricka helt rätt. En annan nackdel är att de drar ut på skämtet för mycket. Det blir inte underhållande, utan fånigt och förutsägbart.
Baad3r
2015-03-09
Det är en hård arbetsmarknad!
dafreakish
2015-02-23
Stabilt inslag i Crazy Pictures serie filmer som dock inte är lika tung och bra som föregångaren. Brutal samhällskritik inlindad i överdrifter.