2.9

Daywatch

Uppföljaren till Night Watch (Notjnoj dozor). Anton fortsätter att slåss mot mörkrets krafter. Genom att få tag på en magisk krita försöker han att rädda Moskva från förintelse och samtidigt rädda sin son. Han stöter på problem när han anklagas för mordet på vampyrer från den mörka sidan. Uppföljaren till Nattens väktare.

Originaltitel Dnevnoj dozor
Alternativ titel Day Watch, Night Watch 2, Night Patrol 2
Regissör Timur Bekmambetov
Manus Timur Bekmambetov, Sergej Lukjanenko
Genre Action, 2000-tal, Skräck, Science Fiction, Thriller, Fantasy
Skådespelare Nikolaj Oljalin, Marija Mironova, Vladimir Mensjov, Jurij Kutsenko, Aleksej Tjadov, Konstantin Chabenskij, Galina Tjunina, Zjanna Friske, Igor Lifanov, Sergej Lukjanenko, Rimma Markova, Marija Porosjina, Valerij Zolotuchin, Viktor Verzjbitskij

Skapad 2019-12-20 av niklasringdahl
Ett känt fenomen som drabbat många av de gamla öststaterna är att när de blivit av med sina kommunistiska styren och helt plötsligt har valfrihet istället för enkelspårighet så vet den fria ...   Läs mer »

thebully
2015-09-13
Vad tittar jag ens på?
2015-01-02
Här finns en del riktigt snygga specialeffekter, scener och foto men det är också tyvärr det enda som fångar mitt intresse. I övrigt är detta för mig så rörigt, absurt, obegripligt och ointressant att jag inser att under denna filmstund så är snabbspolningsknappen min bästa vän. Visste jag inte alla de variationer den funktionen på fjärrkontrollen innebar innan så vet jag det bestämt efter att sett denna film.
amam
2011-10-31
Sämre än den första, utan tvivel. Annars är det mest bara en massa upprepning fast mer kaotiskt och utan någon riktig handling.
Robkiller
2011-09-01
Fortsätter väl huvudsakligen på samma tema som förra filmen, det goda mot det onda. Men den har också samma brister.. osammanhängande och mest konstigt. Ärligt talat så är den här sämre än förra, den förra försökte i alla fall få till en skaplig handling vilket den här inte verkar bry sig värst mycket om alls.
Donnerhag
2011-08-08
inte lika bra som ettan alls men jag gilla den ändå
Strange_
2011-08-07
man måste ha sett ettan för att verkligen förstå och uppskatta den här filmen. så jävla häftig! väntade på den här rullen i 3 år! Var ett ögonblick av eufori när den väl kom ut. Ettan är dock bättre måste jag tillägga.
tunepunk
2010-10-04
Har inte sett första än, men detta kändes som en pizza med extra allt. Hyfsat snygg men ganska obegriplig och man blev lite väl mätt efter mer än 2 timmars tittande.
johnnie_cino
2010-10-03
Visuellt action i matrix-stil à rysk mentalitet och humor. Specialeffekter så det tjongar och härliga karaktärer. Hoppas att trean kommer snart!
Gobo
2010-07-19
Nedåtschack mot första...
83-Echoes
2010-05-21
Hade lite högre förväntningar på dena film då den har fåt mycket högre budget än ettan. Filmen är inte dålig för det men jag hade som sgat högre förväntningar.