2.1

Daylight

Holland Tunnel, som förbinder Manhattan med New Jersey, kollapsar efter en olycka med explosiva ämnen och ett dussin överlevande finner sig nu fångade under Hudson River. Tunneln kollapsar sakta med säkert och de fångade går en säker död till mötes. När taxichauffören och före detta räddningsarbetaren Kit Latura finner sig precis utanför tunneln vid kollapsen bestämmer han sig för att gå in och försöka få ut de överlevande.

Originaltitel Daylight
Regissör Rob Cohen
Manus Leslie Bohem
Genre Drama, Action, Thriller, Äventyr, 90-tal
Skådespelare Sylvester Stallone, Amy Brenneman, Viggo Mortensen, Stan Shaw, Vanessa Bell Calloway, Jay O Sanders, Karen Young, Danielle Harris, Claire Bloom, Colin Fox, Renoly Santiago, Trina McGee, Sage Stallone, Marcello Thedford, Barry Newman, Dan Hedaya

Skapad 2019-12-12 av
När några tunnor med giftigt avfall exploderar i en tunnel under Hudson-floden i rusningstrafik omkommer massor av människor. Men några få överlever längst inne i tunneln, däribland säkerhets...   Läs mer »

Hanness
2013-08-17
Gillar Sly men tyvärr så var detta ingen typisk Sly film. Men en stabil 2a får den.
Grillo
2013-05-07
Minns den här från tv under tonåren. Rätt så trevlig om än klyschig katastroffilm som tar det mesta från 70-talets klassiker och upp/nergraderar det till 90-talets hollywoodstandard. Det är stråkar, hjältemonologer och rövhål som inte kan göra nåt annat än att ifrågasätta den som vet nåt. Precis som det ska vara alltså. De kunde jobbat mer på dialogen och det är lite väl hollywood-sentimentalt här och där, men annars helt okej. Jag gillar framförallt familjefadern som är den enda med en ordentlig karaktärsutveckling från rövhål till ansvarstagande andrahjälte.
Makta
2012-09-25
Helt ok men ingen favorit. Stark 2a!
Xenox
2012-07-22
Spännande action.
menschenfeind
2012-03-10
Ovanligt lyckad katastroffilm som lyckas hålla sig undan de mest irriterande stereotyperna.
ClintanTheKing
2011-12-16
Skaplig film. Stallone lyfter den till en 3:a med sina som alltid, bra insatser.

2011-11-28
Mycket bättre än sitt rykte. Stallone räddar folk och bär dessutom namnet Kit Latura. Visst är det lite löjligt här och där, men det är ändå hyggligt spännande.
TheHorrorfan
2011-07-16
Ger den en 4a tyckte att den var rätt så spännande.
Nathalena
2010-12-18
Underhållande !
Taandborste
2010-12-12
Njaa, den kändes mest fånig. Inte alls som jag hade tänkt mig.