2.7

Nollpunkten

Värnplikten återinförs i USA och tre vänner ges 30 dagar att rapportera in. Under denna tiden måste de konfrontera alla sina känslor om mod, plikt, kärlek, vänskap och ära.

Originaltitel Day Zero
Regissör Bryan Gunnar Cole
Manus Robert Malkani
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Chris Klein, Elijah Wood, Ally Sheedy, Elisabeth Moss, Ginnifer Goodwin, Sofia Vassilieva, Jon Bernthal, Zoe Lister-Jones

2011-07-10
Enkelt, billigt och slitet. Dåligt är det absolut inte, men emellanåt är det svårt att låta bli att gäspa. (7+/15)
Blink182
2010-08-02
Tror det här var den första film jag sett där Chris Klein faktiskt är trovärdig. Elijah wood är småkul och jag diggar storyn som fan. Bra indiefilm,
Astrojacob
2010-06-05
Helt OK drama som inte vi bortskämda svenskar kan uppskatta. Troligen starkare upplevelse för amerikaner, vad gäller svåra ställningstagande till att gå ut i krig. Tycker ändå det var lågmält och intressant med tre olika perspektiv. Gulle-Frodo Elijah kan faktiskt agera seriöst. Stark Trea, från slapp svensk som sluppit krig i över 200 år.
Kopla
2008-02-22
svag 3a, bra idé men lite halvdant genomfört...
Spidde
2007-12-16
Helt OK film med en ganska intressant handling. Den brister dock i att den inte berör speciellt mycket. Helheten är en stark tvåa.
Lawton
2007-12-15
Förstår inte riktigt varför komediskådespelaren Chris Klein var med i filmen. Annars en hygglig film, men kanske inte så rörande som man hade hoppats.
Schold
2007-12-12
Usch. Den här filmen lyckades inte ens emotionellt aktivera mig och jag gråter till och med av barnsagor.