1.6

Date Movie

Parodi på flera olika romantiska komedier. Den hopplösa romantikern Julia Jones har äntligen mött sin drömkille, den vansinnigt brittiska Grant Fockyerdoder. Men innan de kan ha sitt stora feta grekiska bröllop måste de träffa släkten - som är värst, leta rätt på bröllopsfixaren och överlista Grants väninna Andy som gör allt för att sätta stopp för sin bäste väns bröllop...

Originaltitel Date Movie
Regissör Jason Friedberg, Aaron Seltzer
Manus Jason Friedberg, Aaron Seltzer
Genre Komedi, 2000-tal
Skådespelare Alyson Hannigan, Adam Campbell, Sophie Monk, Tony Cox, Eddie Griffin, Meera Simhan, Fred Willard, Jennifer Coolidge, Judah Friedlander, Marie Matiko, Mauricio Sanchez, Valery M Ortiz, Beverly Polcyn, Carmen Electra, Tom Lenk, Tom Fitzpatrick

2023-05-19
Några scener är faktiskt ganska roliga men som helhet är detta inte mycket att hänga i granen.
2019-01-15
Sjukt dålig film på alla sätt och vis.. Såg den för länge sen och har inte sett den sen dess, men den har satt otäcka men för livet
TheHorrorfan
2018-04-10
Sjuk film. Inte speciellt rolig, men funkade för stunden.
Tatty
2016-11-14
Överdriven och fjantig film men ändå lagom rolig och knäppt.
wasteoftime
2016-09-23
Det uppstår ju, trots katten biancas ofelbara logik här nedan, ett par frågor när man ser den här filmen. Den första är givetvis, varför började jag ens titta på den här? Jag visste ju att det skulle vara precis så här dåligt. Och ja, jag vet svaret, jag var trött, och det var den kortaste filmen i min lista. Jag får väl leva med det. Men, frågan som kvarstår, hur kan det vara ekonomiskt motiverat att göra film som den här? Fruktansvärt. Även om ag säkert bidrog med några kronor. Men, till själva filmen, det finns ärligt talat inte så mycket att säga mer än, suck. Jag sitter mest och undrar, vem tycker det här är genuint roligt? Inte vem sitter och småfnissar till det här? Det finns det ju säkert många som gör, men finns det någon som verkligen skrattar, mycket och ofta åt skämten i den här filmen? En sjungande etta och 23,2 på SH-skalan.
NoWireHangers
2016-03-07
Den här filmen innehöll inte ett enda roligt skämt.
emmycaution
2015-11-11
Varför gör Alyson Hannigan sånt här? Varför gör någon sånt här. Den här filmen har en välförtjänt plats på imdbs bottenlista.
2014-11-26
Jag älskar parodier därför att i en parodi tar man filmer från andra genrer än komedi och gör dem kul. Här gör man dock det katastrofala misstaget av att försöka parodiera redan roliga komedier. Visst finns det några roliga scener men då är det just filmer från andra genrer än komedier man ger sig på. Största tiden är detta dock plågsamt dåligt.
Craxyknas
2013-07-06
Varför gör man en så usel film som detta? Tänk vad mycket gott man kunnat göra med filmbudgeten istället för det här skräpet.

2012-06-21
Enormt uselt.