2.1

Darkness Falls

När unge Kyle tappat sin sista mjölktand väntar han sig en slant av tandfén. Tandfén har dock andra planer och Kyles mamma får sätta livet till. 12 år senare måste Kyle möta sin rädsla när en liten pojke stöter på samma problem som honom.

Originaltitel Darkness Falls
Regissör Jonathan Liebesman
Manus James Vanderbilt, Joseph Harris, John Fasano
Genre Thriller, Skräck, 2000-tal
Skådespelare Chaney Kley, Emma Caulfield, Lee Cormie, Grant Piro, Sullivan Stapleton, Steve Mouzakis, Peter Curtin, Kestie Morassi, Joshua Anderson, Emily Browning

Wilsol
2016-01-15
Bara för nostalgin och det faktum att jag gärna helst inte vistas i mörker.
precious_death
2015-05-04
storyn var för all del tunn. men genomförandet gjorde det hela ordentligt underhållande,.
2014-05-27
Trots sin uppenbara dumhet blir det ovanligt effektfullt och snyggt. Tandfen är väl inte de mest skräckinjagande som lurat i skuggorna, men det här ihopkoket funkar ändå bra. Själva filmen klockar in på behagliga 72 min.
Robkiller
2014-01-15
Skräckfilm med en förvisso rätt usel och ologisk handling, men som fungerar rätt så bra ändå med att skapa en bra stämning... får väl sägas vara helt ok.
silvertrain
2014-01-03
En rätt så bra skräckfilm. Rätt så otäck också. Gillar denna typ av film också med monster som dyker upp i mörkret. Får en hyfsat stark trea.
Tharon
2013-05-05
Måste dock tillägga att slutscenen är jävligt bra och jävligt enkel :-)
Tharon
2013-05-03
Vafan..? Såg jag nyss Dead Silence..? :S Håller med Jexxie och sätter samma betyg, en trea.
Jexxie
2013-01-22
Rolig idé, men som vanligt med skräckfilmer så spårar det ut mot slutet. Trots det så är den ändå underhållande.
dancenow
2012-09-27
Helt okej film. Har alltid velat se en film av spelet Alan Wake och detta var typ en alternativ film till den. Samma idé ungefär.

2012-08-21
Dugligt underhållande, ok story men med löjligt konstigt upplägg. Ingen höjdare men funka bra första 5 min innan den blev sämre och sämre...