2.6

Där lyckan finns

En rastlös mamma vill komma ifrån småstadstristessen och börja ett mer spännande liv. Hon tar därför med sig sin motvilliga dotter till Beverly Hills, men allt blir inte riktigt som planerat. Mor och dotter får kämpa för att anpassa sig till den nya miljön och samtidigt försöka få ordning på sin egen relation.

Originaltitel Anywhere But Here
Regissör Wayne Wang
Manus Mona Simpson, Alvin Sargent
Genre Drama, Komedi, 90-tal
Skådespelare Susan Sarandon, Natalie Portman, Bonnie Bedelia, Eileen Ryan, Ray Baker, John Diehl, Hart Bochner, Shawn Hatosy, John Carroll Lynch, Corbin Allred, Elisabeth Moss, Ashley Johnson, Heather DeLoach, Caroline Aaron, Paul Guilfoyle, Michael Milhoan

yrkeschaufföre
2015-03-23
Både Susan och Natalie är bra i sina roller men handlingen är tråkig och ganska förutsägbar.
menschenfeind
2014-09-29
Feelgoodslut är ju det värsta som finns, undergräver ju hela berättelsen.
ziferN
2013-09-22
Mysig, underhållande och klart välspelad film som lever mest på skådespelarna eftersom det är dom som man fokuserar sig främst på och har dessutom för det mesta den centrala delen av filmen. Därav Portman är suverän som vanligt, och det gäller detsamma med Sarandon. Storyn är dock ganska standard men samtidigt inte dålig. Så ja, filmen gick absolut att titta på för stunden och betyget landar därmed på en enkel trea.
2013-06-03
Det finns väldigt mycket att säga om denna film. Samspelet mellan Portman och Sarandon är fullkomligt lysande. Förvisso tenderar SS att spela över, fast å andra sidan fungerar NP som ett fenomenalt ankare som håller ihop allt. Stämningen i filmen är bitvis fantastisk, men för ofta blir det övertydliga pekpinnar vilket hindrar tittaren (åtminstone mig) från att bilda egna uppfattningar. Något som kan liknas vid en skön roadmovie-känsla vilar över alltihop, men samtidigt står allt och stampar på samma ställe. "Där lyckan finns" hade kunnat vara precis hur bra som helst - tyvärr var den inte det; den var bara bra. (9/15)
johannorlund
2012-12-21
Både Natalie och Susan är helt makalöst bra, nästan så att det gör ont. Blir en trea, för jag har ändå lite svårt för den här typen av story.
Boondock_saint
2012-01-31
Den här var faktiskt bättre än jag trodde. Natalie Portman är lika bra som vanligt, och Susan Sarandon gör en väldigt bra tolkning av mamman, den sortens roll kan lätt bli för hysterisk men hon balanserar precis på rätt sida gränsen och får henne att kännas väldigt trovärdig istället. Kudos.
mucklan89
2010-12-27
Hade höga förväntningar och tyckte sen bara att filmen var jobbig. Men skådespelarna är det hög klass på.
iriis
2009-10-08
trodde den skulle vara bättre, men fin story!
Lesthi
2009-08-29
Ingen story riktigt.
BadCharlotte
2007-07-31
En helt... gud jag älskar filmen. Kan se den om och om igen.