2.7

Kommissarie Winter - Dans med en ängel

En ung svensk man hittas mördad på ett hotell i London. Kort därefter sker ett liknande mord i Göteborg. Av de blodiga fotspåren att döma har en makaber dans utförts i rummet. För Winter och hans medarbetare blir det inledningen till en av de mest plågsamma utredningar de haft hand om.

Originaltitel Kommissarie Winter - Dans med en ängel
Regissör Björn Gunnarsson, Eddie Thomas Petersen
Manus Björn Gunnarsson
Genre 2000-tal, Kriminalare, Thriller
Skådespelare Johan Gry, Krister Henriksson, Lennart Jähkel, Niklas Hjulström, Maria Kuhlberg, Pierre Lindstedt, Liam Cunningham, Ulricha Johnson, Kenneth Hadley, Albert Welling, Bryan Dick, Jens Hultén, Magnus Roosmann, Robbie Gee, Johanna Sällström

nestle
2014-07-29
Stark 2a. För dåligt filmad och blir aldrig tillräckligt intressant för ett högre betyg.
amonamarth
2013-11-26
Whaat? Tyckte den här var skitdålig, den sämsta jag sett med kommissare winter! Svag 2:a.
Xenox
2012-07-16
Dålig filmning, men annars är den okej.
sicworld
2012-03-24
En riktigt "svt-deckare" Förutsägbarhet på hög nivå.
Christofer
2007-11-05
Som vanligt ungefär lika segt som de övriga filmerna. Däremot var det lite smått brutalt med morden, vilket höjer betyget något. Tyvärr blir det inte med än strax över godkänt ändå, då tempot är alldeles för lågt och skådespeleriet är ganska kasst. En svag trea.

2006-11-12
Spännande.
Jexxie
2006-04-09
bra underhållning
Sarlac
2005-10-27
Börjat se filmerna i olika ordning men denna var riktigt skön. man fick lite känn på karaktärerna o den börjar väldigt personligt med Winters personlighet och känslor. Synd att den var filmad digitalt, men förutom det var det skönt tempo o stämning i filmen. Delen i london var riktigt bra gjord, bra skådisar.