3.3

Daniel Deronda

Daniel Deronda är djupt tagen av sitt första möte med Gwendolen vid rouletten på ett kasino i Schweiz. Han vet inte att skälet till Gwendolens djärva satsningar är att hon till varje pris vill rädda familjens ekonomi utan att tvingas gifta sig.

Originaltitel Daniel Deronda
Regissör Tom Hooper
Manus Andrew Davies
Genre Drama, Mini-serie, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Hugh Dancy, Romola Garai, Hugh Bonneville, Jodhi May, Edward Fox, Amanda Root, David Bamber, Greta Scacchi, Barbara Hershey, Celia Imrie, Allan Corduner, Nicholas Day

emmacecilia
2014-10-18
Håller med om att slutet inte var det man hade hoppats på direkt, annars en serie alldeles i min smak. Jag är ett stort fan av Romola Garai och hon var som vanligt alldeles strålande.
Luene
2012-10-14
Väldigt välspelat kostymdrama. Hugh Dancy är fantastiskt! Hugh Bonville visade verkligen en sida jag inte sett av honom förut. Läskigt bra. Men vet inte om jag kan acceptera slutet.
Honeychurch
2007-02-07
Fin och bra skådespeleri men slutet är helt fel (tycker jag). Annars är Hugh Dancy underbar som alltid.
femslag
2006-09-27
Fabulous! Här skapas tät spänning med små medel och Hugh Dancy som Daniel Deronda... ja, vad kan jag säga? Ungefär det snyggaste som någonsin skådats på tv.
Enna
2006-05-24
Första avsnittet var det klart bästa och jag gillar sådana här serier. Oväntat slut.
skrikelle
2005-12-10
Bra serie! Tyckte de första avsnitten var hur bra som helst. Slutet var inte lika bra. Och man måste ju erkänna att snygge Hugh Dancy gör serien lite mer sevärd;P
goeran
2005-04-16
En mycket bra engelsk kostymserie.
pepparkaka
2005-04-02
jag missade sista avsnittet! vad ska jag göra!?
MaraJade
2005-03-19
En ok miniserie blev det slutliga betyget. Inte ett mästerverk men värt att se på.
MaraJade
2005-02-27
Första avsnittet var mycket lovande, man får hoppas fortsättningen är lika bra.