2.4

Daddy's Home

Efter att en skild mans ex-fru gifter om sig med en betydligt stelare man, nästlar han sig in i hennes liv för att vända upp och ner på tillvaron för alla inblandade.

Originaltitel Daddy's Home
Regissör Sean Anders
Manus Sean Anders, John Morris, Brian Burns
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Will Ferrell, Mark Wahlberg, Linda Cardellini, Scarlett Estevez, Owen Vaccaro, Thomas Haden Church, Hannibal Buress, Bobby Cannavale, Matthew Paul Martinez, Bill Burr, Jamie Denbo, Alessandra Ambrosio, Paul Scheer, Billy Slaughter, John Cena, Didi Costine

BarryHero
2021-10-29
Will Ferrell är i vanlig ordning rätt rolig och Linda Cardellini är fortfarande så söt som hon var i Freaks & Geeks cirka 15 år tidigare. Ibland undrade man dock över filmens målgrupp. Vissa skämt höll väldigt låg nivå och verkade inriktade på den absolut minsta åldersgruppen, medan filmen även kryllade av typiska vuxenskämt. Både motorcykel- och skateboardscenerna var filmade på ett märkligt överdrivet sätt och hade varit betydligt roligare med lite subtilitet. Kul slut.
Robodan
2020-05-20
Provocerande svag. Tveksamt budskap vid flera tillfällen. Smårolig vid andra. I slutändan klyschig och menlös
deswhip
2019-03-03
Som flera sagt tidigare tycker jag också att Ferrell och Wahlberg är en väldigt lyckad kombination. Filmen är rolig, trevlig och positiv.
Trithon
2018-12-26
Hade behövt en rejäl skämskudde för att klara av denna film
vonadel
2018-02-14
Ungefär som förväntat. Helt ok och småtrevlig. Gillar ju Ferrell. 6/10
TURGUT
2017-12-30
Svag 3:a.
dudson
2017-03-29
Stabil komedi.Ferrel och Wahlberg matchar varandra perfekt. :Dom snubbarna kan inte vara mer olika. Det roligaste med filmen var basket och balett episoden.🤣 Fan vad jag garvade lol
2016-10-31
Jag vägrar ge upp Will Ferrell då den barnslige karlen fortfarande kan få mig att asgarva. Inga asgarv här måhända, men visst är den kul med några smått geniala scener. Men även om det är en urflippad komedi ej att ta på allvar ska det naturligtvis finnas lite budskap mitt i allt, och just därför kan jag ej fatta hur de kunde skapa en så osympatisk kvinnlig huvudroll?
ancientlove
2016-10-18
Wtf, tyckte jag kände igen hon som spela frun men att det var Velma från Scooby-Doo hade jag aldrig gissat på
HerrNenne
2016-09-12
Cmore kallar filmen för "skrattknasig". Dom ljög. "Den värsta sortens film. inte ens upplösningen kan rädda den här." Tänkte jag skriva. Sen räddade upplösningen filmen lite. Men det blir ändå bara knappt, eftersom filmen är nästan osebar ända fram tills dess.