D-Tox

Jake Malloy befinner sig på ett fängelseliknande rehabiliteringshem beläget i ödemarken. Han har sjunkit djupt i ett spritmissbruk efter en misslyckad jakt på en seriemördare som slutade med att hans flickvän blev brutalt mördad. Under en våldsam snöstorm slås elektricitet och värme ut byggnaden där Malloy och nio andra poliser befinner sig och blockerar även alla vägar därifrån. Medan temperaturen sjunker går flera av de intagna ett brutalt öde till mötes och kliniken har förvandlats till ett iskall helvete där de intagna får kämpa för livet.

Originaltitel D-Tox
Alternativ titel Eye See You
Regissör Jim Gillespie
Manus Ron L Brinkerhoff, Howard Swindle
Genre Drama, Action, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Charles S Dutton, Dina Meyer, Robert Patrick, Tom Berenger, Sylvester Stallone, Stephen Lang, Kris Kristofferson, Jeffrey Wright, Polly Walker, Mif, Christopher Fulford, A C Peterson, Hrotghar Mathews, Robert Prosky, Courtney B Vance, Sean Patrick Flanery, Rance Howard, Frank Pellegrino, James Kidnie

Skapad 2019-12-07 av Loomis
Sylvester Stallone har för mig alltid vart överskattad, jag har aldrig förstått dennes status och uppståndelse, egentligen så är det bara Rocky- filmerna som vart något att hänga i granen. P...   Läs mer »

Skapad 2019-10-29 av
Först åkte Sandra Bullock in på avgiftningsklinik. Nu är det Sylvester Stallones tur. Men Sly ska ju alltid vara värst. Hans klinik ligger mitt ute i ödemarken, ser ut som ett fängelse och utan...   Läs mer »

Andreas_
2023-06-08
Tyvärr ingen höjdare till film, ingen av Stallones bättre filmer (inte hans fel) även om nu Stallone själv faktiskt gör en jäkla bra insats till att agera framför kameran, men tyvärr i en riktigt kasst utförd film...regissören Jim Gillespie som gjorde "Jag vet vad du gjorde förra sommaren" filmen bland annat försöker här göra en thriller med Stallone och dom har han ju inte gjort många utav, konceptet är väl okej men utförandet har mycket mer att önska, man kan säga att tanken bakom denna känns som en blandning av Seven och The thing med många bra gamla skådespelare som Charles S Dutton, Robert Patrick, Tom Berenger, Stephen Lang och Kris Kristofferson sen även en riktigt duktig då vid tidpunkten nykomling vid namn Jeffery Wright som man idag har sett i massor av filmer och serier, så ett gäng med bra skådespelare fastlåsta ute i vildmarken med en psykopatisk mördare och det blir den klassiska gissa vem som är mördare som man har sett åtaliga gånger förr, så alltså inget direkt nyskapande, det som är något mer annorlunda är väl att typ alla är någon form av polis i ett rehab center ute i vildmarken och massa snö men någon är alltså mördaren, som sagt bra koncept förutom att rehab centret ser ut som någon slags fängeslehåla från framtiden eller en bunker där man gömt sig efter världens undergång, inte ett trovärdigt rehab center alltså...hursomhelst, duktiga skådisar försöker göra något av ett manus som tyvärr inte är välskrivet och det drar ner betyget ordentligt, det som håller upp betyget något är dom duktiga skådespelarna som sagt, framförallt Stallone som imponerar här och gör filmen åtminstone sevärd och åtminstone lite underhållande trots sin övriga B-films kvalité, denna film gjordes faktiskt 1998 men hamnade på en hylla i något lagerrum i typ 4 år innan vissa saker filmades om och den tillslut fick en release, dock inte på någon biograf utan direkt till DVD i limiterad form, det var inte ens många som gavs ut, vilket är förståeligt kanske med tanke på kvalitén, betyget blir en stabil 2:a ändå och duger helt klart till att ses en bakis söndag i soffan om man nu kommer över en utgåva.
2016-10-29
Här försöker man blanda Seven med The Shining och det funkar faktiskt! Lika bra som Seven och The Shining är den ju inte men den är ändå väldigt bra.
2014-10-31
Filmen öppnar med bravur. Den råa, grafiska och kompromisslösa inledningen knäcker stackars Stallone så han hamnar på ett "dårhus" för fd poliser. Väl inne på dårhuset ändrar filmen karaktär och dör ut. Man får bekanta själlösa, tjatiga och otroligt stereotypa karaktärer som vävs in i en platt, långsam och mycket förutsägbar handling.
2014-06-24
Stallones karriär låg i sank och den här rätt kyliga thrillern fick ett minst sagt kallt mottagande. Lite orättvist då mördarstoryn och miljöerna faktiskt är helt okej. Stallone själv har sällskap av en ordentligt brokig skara kända b-skådisar som även det är småroligt. Inget speciellt i genren, men dög gott en vardagskväll.
LacombeLucien
2012-03-01
Är detta ett skämt?
Slaskhinken
2011-12-11
får en tvåa eftersom jag såg scorpion king 2 innan, och i jämförelse är detta en lysande film
Murvel48
2011-12-10
Filmtipset föreslog en etta så jag halkade mer eller mindre av misstag in i filmen - och blev faktiskt positivt överraskad, Den var ju inte alls dålig.