2.1

Curve

En ung kvinna blir instängd i sin bil efter att ha plockat upp en liftare och kraschat.

Originaltitel Curve
Regissör Iain Softley
Manus Kimberly Lofstrom Johnson, Lee Patterson
Genre Thriller, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Julianne Hough, Teddy Sears, Penelope Mitchell, Drew Rausch, Madalyn Horcher

Abigor
2023-02-21
Tyvärr väldigt segt mellanparti, inte ens soundtracket m enkom Roxette räddar helheten.
2019-04-30
Okej inledning och tog sig i slutet, men annars påfrestande. Dessutom väldigt mörkt foto som får mig att tappa intresset. Därför kan det inte bli mer än 1+ i betyg.
Dream
2019-04-14
Väldigt originellt då detta har gjorts förut t.ex. Liftaren, Wolf Creek och Lida, men å andra sidan så funkar det fortfarande. Billig, enkel överlevnads spänning. Det ändras bara lite i manuset och vips en ny film. Får det du betalar för så länge skådisarna agerar realistiskt. Betyg 3.
2016-04-25
Dugliga skådisar och småspännande överlevnadsskräckis. Dock borde bruden kämpat på betydligt mer om det skulle bli nån form av realism och kanske inte bara spela Roxette *L*
TheHorrorfan
2016-02-17
Mycket mer spännande än vad jag trodde att den skulle vara. Ganska bra överlevnadsskräck. 3,5.
Hanness
2016-01-17
Borde vara varnings text på denna film: Varning, denna film är så usel på alla sätt att den inte bör ses av någon.

2016-01-08
Usel film med uselt manus. Undvik! 1/10
Djason
2016-01-07
Som en blandning av 127 och liftaren. Julianne Hough är både snygg och duktig i rollen som den drabbade. Blir allt lite spännande sista 20 minuterna.
DeLarza
2015-10-25
Inledande mysiga miljöer hjälper inte denna film som snabbt blir blasé och föga originell.