2.8

Curse of the Ring: Ring of the Nibelungs

Baserad på den tyska myten om Niebelungen och den nordiska sagan om Volund. Den unge smeden Siegfried, som inte vet att han är arvinge till ett besegrat kungadöme, blir populär hos Burgunds efter att ha dödat draken Fafnir. Hans belöning är en enorm skatt som har en förbannelse över sig. Men Siegfried trotsar förbannelsen och det gör att hans älskade krigardrottning Brunhild svävar i livsfara.

Originaltitel The Ring of the Nibelungs
Alternativ titel Kingdom in Twilight
Regissör Uli Edel
Manus Diane Duane, Uli Edel
Genre Drama, Action, Romantik, Äventyr, Fantasy, 2000-tal
Skådespelare Benno Fürmann, Kristanna Loken, Alicia Witt, Julian Sands, Samuel West, Max von Sydow, Mavie Hörbiger, Sean Higgs, Götz Otto, Ralf Moeller, Tamsin MacCarthy, Robert Pattinson

apelsin
2021-02-25
Mycket bra film om tiden då asatro och kristendom levde sida vid sida. Se även Avalons dimmor som är en liknande film av samma regissör men strået vassare.
LTT86
2014-09-17
Jag hade bara en sak i huvuden när jag var färdig med filmen......... ÄNTLIGEN SLUT!!! DET HÄR VAR HEMSK!!
jennah
2012-04-06
Egentligen helt okej, men man märker att det brustit någonstans i kommunikationen mellan regissör och skådespelare.
FLM
2011-12-31
Ett skolexempel i hur man förintar en fantastisk saga med urusla skådespelare. Robert Pattinson bevisar som vanligt sin inkompetens. Se wagners opera i stället om ni gillar eposet Nibelungensången.
kosmek
2011-11-24
Åååh nej. Den här filmen är usel på många nivåer, men brist på lipsync får det att likna en Riesen-reklam är verkligen pricken över i.et. Mitt tips: ta en promenad istället.
Totenkopf
2010-12-26
Ganska ok äventyrsrulle, extra plus för ett icke sockersött slut.
alexis_flohr
2010-12-25
Känns som filmad teater, luktar kulisser lång väg!
foppa99
2010-12-24
riktigt bra fantasy
andrew777
2010-11-24
Första delen är en fyra, andra delen en femma. Men helhetsintrycket blir en femma. Riktigt bra. Konstigt att den inte finns o köpa på dvd utan att man måste tanka den.
Gröne_Orm
2010-09-06
Lönnfet Benno med stomatolsmil och Prins Valiant-frippa är mer guld än hela skatten! Drake och fala damer. Men jag har bara sett hälften?