2.3

The Cry of the Owl

Efter att ha separerat från sin fru, flyttar Robert till en mindre ort, där han träffar den vackra Jenny. Hennes fästman Greg blir svartsjuk och attackerar Robert. När Greg försvinner misstänks Robert för att ha mördat honom.

Originaltitel The Cry of the Owl
Alternativ titel The Watcher
Regissör Jamie Thraves
Manus Jamie Thraves
Genre Drama, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Paddy Considine, Julia Stiles, Caroline Dhavernas, James Gilbert, Gord Rand, Charlotte Sullivan

Ghostface
2015-05-11
Det är väldigt skön thrillerstämning här som påminner om b la "The Machinist". Historieutvecklingen kunde ha varit annorlunda men den levererade en väldigt positiv filmupplevelse och det hjälper mycket och då höjs betyget extra.
nestle
2014-06-08
Udda film som ändå är hyfsat spännande. Man hade dock väntat att mer skulle hända än vad som egentligen hände. Svag 3a.
SalotSar
2013-07-21
Udda.
Hypostas
2013-07-08
Underbart mysig dramathriller med en hel del inslag av komedi som inte är ofrivillig utan bygger på Paddy Considines sköna rolltolkning och en exfru från helvetet. Väldigt speciell film, och även om slutet inte är direkt klockrent så räcker betyget precis till en svag fyra. Sevärd och underskattad rulle. Härlig blandning av olika stilar? Ja! Har faktiskt svårt att tro att de som satt ettor under mig sett samma film som mig.
Columbo
2012-09-08
Brun och bajsnödig film. Deprimerande stämning som kunde varit nåt extra men var det ej. Ja, snacka om att vara cursed, haha.
LillaBlåaMus
2012-05-01
Läskig? Nej. Klurig? Nej. Trovärdig? Nej. Härlig blandning av olika stilar? Nej...
misslonely
2012-01-07
Detta lär ha blivit spiken i kistan för samtliga inblandades filmkarriärer... Baserad på en bok också? Man undrar ju vad det var för jävla bok, eller hur extremt dåliga de var på att skriva manus utifrån den... Bara ett stort jävla "varför?"
armakuni
2012-01-07
Fantastiskt dålig film. Karaktärerna är helt ointressanta och beter sig så osannolikt orealistiskt att man hela tiden frågar sig vad de tänkte på när de skrev manuset. Huvudpersonen är rentav riktigt störande. Se inte denna film!
petson81
2011-12-22
Inte mycket att hänga i julgran
Floop
2011-07-19