2.5

Crooked House

Privatdetektiv Charles Hayward bjuds in av Sophia till hennes familjehem för att lösa mordet på hennes farfar. I huset bor hela familjen Leonidas och alla är misstänkta på ett eller annat vis då de alla har motiv. Charles har en komplicerad historia med Sophia då de var ett par när de båda bodde i Kairo.

Originaltitel Crooked House
Regissör Gilles Paquet-Brenner
Manus Gilles Paquet-Brenner, Julian Fellowes, Tim Rose Price
Genre Drama, Kriminalare, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Max Irons, Stefanie Martini, Glenn Close, Honor Kneafsey, Christina Hendricks, Terence Stamp, Julian Sands, Gillian Anderson, Christian McKay, Amanda Abbington, Preston Nyman, John Heffernan, Jenny Galloway, David Kirkbride, Tina Gray

Murvel48
2022-03-17
Inte tillräckligt många pusselbitar för att bli en bra pusseldeckare. Man förväntar sig en mer intrikat story om det bygger på Agatha Christie. Som drama med många udda personligheter funkar det dock mycket väl.
Starlette
2021-10-04
Oj vad trist, men denna föll mig inte i smaken. Älskar Agatha Christies och pusseldeckare, men.. Hade velat ha lite kändare skådisar och lite vassare tempo och story. Jag tappade intresset tyvärr.
movieguy72
2019-10-17
Jag älskar Agatha Christes böcker och de flesta filmerna men denna aldrig filmade historia, som förövrigt sägs vara hennes favorit, är en ganska så blek filmatisering. Men då det är en Christie deckarnöt så innehåller den en del twistar och man vet aldrig riktigt vem som är mördaren, men tyvärr är vägen fram för lång innan man får upplösningen.
goeran
2019-01-25
Usch vad dåligt; Gilles Paquet-Brenners film Crooked House från 2017 visar att det går förstöra även en berättelse av Agatha Christie. Och de medverkande skådespelarna gör en föga upplyftande insats; bara Glenn Close är okey.
Zok
2018-08-12
Skådespelarna sköter sig bra, men oerhört seg och tråkig film som aldrig blir spännande.
2018-02-15
Saknar fingertoppskänsla och drar varken i spänning eller klurighetssträngarna ordentligt. Ganska snygg men smink och kostym känns ändå inte helt klockrent. Men jag gillar det ändå, stark tvåa!
#54
2018-02-02
Visning 18 av 30 jag ser på Göteborg Film Festival. Inte överdrivet spännande.
Danny_Boy
2017-11-25
Välspelad och lagom spännande! Värd att se en slö kväll.
haajen
2017-11-25
Mycket underhållande med en rad finfina skådisar. Trots detta så känns det mest som en välgjord TV-film, regin är sisådär även om här finns vissa sekvenser där energin stiger i t.ex ljussättningen. Stark 3a.