Croodarna 2: En ny tid

Croodarna har överlevt mängder av faror och katastrofer, från livsfarliga förhistoriska odjur till att se sin dotter bli vanvettigt förälskad i en ny pojkvän. Men nu står de inför något som verkligen kommer att skaka om deras flock ordentligt och få dem att omvärdera allt de hittills trott om världen: en annan familj. Croodarna behöver en ny plats att bo. Så den första förhistoriska familjen ger sig ut i världen, på jakt efter en säkrare plats att kalla sitt hem. När de upptäcker ett idylliskt paradis, omgärdat av en mur, som uppfyller alla deras behov, tror de att deras problem är lösta... förutom en sak. En annan familj bor redan där: Bättremans.

Originaltitel The Croods: A New Age
Alternativ titel The Croods 2
Regissör Joel Crawford
Manus Kevin Hageman, Dan Hageman, Paul Fisher, Bob Logan (II)
Genre Komedi, Animerad, Familjefilm, Äventyr, Fantasy, 2020-talet
Skådespelare Nicolas Cage (röst), Emma Stone (röst), Ryan Reynolds (röst), Catherine Keener (röst), Cloris Leachman (röst), Clark Duke (röst), Leslie Mann (röst), Peter Dinklage (röst), Kelly Marie Tran (röst), Kailey Crawford (röst), Chris Sanders (röst), James Ryan (röst), Gabriel Jack (röst), Melissa Disney (röst)

Nathalena
2022-07-29
Inte bättre än ettan förstås men den lyckas charma ändå på sitt sätt.
2021-06-09
Inledningsvis så tycker jag filmen känns jävligt trist och känns som en daterad 90-tals familjekomedi. Men allt eftersom så bryter den mot förväntningarna och dess charm tar över. Trevlig och charmig men slät trea. Lyfter sig verkligen mot slutet då den släpper på tyglarna.
ShenLong
2021-01-01
bättre än ettan. karaktärerna känns normbrytande på riktigt utan att vara självmedveten eller in your face. relaterbart, självklart och charmigt
norenorama
2020-12-18
Riktigt charmig, rekommederar starkt, gillade första filmen också.