2.1

Crocodile Dundee II

Första uppföljaren om den australiensiske äventyraren Crocodile Dundee som denna gång hamnar i konflikt med en internationell knarkkung.

Originaltitel Crocodile Dundee II
Alternativ titel Crocodile Dundee 2
Regissör John Cornell
Manus Brett Hogan, Paul Hogan
Genre Komedi, Äventyr, 80-tal
Skådespelare Paul Hogan, Linda Kozlowski, Charles S Dutton, Luis Guzmán, John Meillon, Tatyana Ali, Hechter Ubarry, Juan Fernández (I), Kenneth Welsh, Dennis Boutsikaris, Ernie Dingo, Gus Mercurio, Steve Rackman, Stephen Root

Skapad 2019-12-06 av Rollywood
Här kommer uppföljaren till klassikern Crocodile Dundee. Vi får ännu en gång träffa den australiensiske storviltsjägaren Mick Dundee (Paul Hogan) och hans amerikanska flickvän Sue Charlton (Li...   Läs mer »

Starkbröl
2023-05-28
Nja. Charm har den, men den är väldigt långsam, vilket gör att den känns väldigt lång. Den hade mått bra av att kortas med 20-30 minuter. Vinner på att förflyttas från staden i andra halvan. En uppenbar barn/ungdomsmålgrupp och på slutet ballar det ur lite. Kozlowski har mycket mindre att göra i denna film och behandlas mest som ett passivt objekt att skydda vilket den förlorar enormt på, det blir ofta som i Den vilda jakten på stenen. Håller med en tidigare kommentator att både ettan och tvåan har väldigt abrupta slut, dessutom ganska dåliga, lite trist. En knapp trea räcker det till. Kul att se en ung Guzmán i hans första storfilmsroll.
päronanton
2022-02-21
Lika charmig som första filmen!
Ghostface
2019-04-24
En av få filmer som är bättre än originalet. Handlingen och humorn är uppskruvad några varv vilket är välkommet.
2019-01-27
Lite smårolig men inte mycket mer....
Nalleman
2019-01-12
Är så otroligt trött på dessa filmer som tycks kunna visas hur många gånger som helst. Uselt!
sodomiten
2018-05-22
Till skillnad från första filmen handlar det här åtminstonde om nåt. Det är inte bara kulturkrocken bonnläpp-storstad som ska bära upp allt denna gång.
Brouhaha
2016-05-24
Sämre än den första. Mindre handling och färre spännande situationer. Trots det en riktigt trevlig film, givetvis tack vare Paul Hogan även den här gången. Har ett lite mer "allvarligt" scenario än första filmen, vilket mest bara känns dumt i en ren komedi.
fridenpaden
2015-07-25
Bättre än första. Mer handling och mer spännande situationer. Konstiga slut i båda filmerna däremot. Båda slutar precis på sekunden när själva intrigen är överstökad...inga avrundningar här inte.
2014-11-18
En bra uppföljare. Den har samma stil fast fler skämt och mer action. Paul Hogan och övriga skådespelare är strålande, så även storyn och musiken som till och med är bättre här än i första filmen. Kul att de åker tillbaka till "the outback". De två första filmerna osar av nostalgi för mig. 3+
myslas
2014-09-26
På vissa sätt bättre än första filmen, många skämt är roligare. Handlingen är förvisso fullständigt idiotisk men första filmen hade egentligen ingen handling alls och det funkade ändå rätt ok så man kan väl ha överseende med det denna gången också.