2.3

Creepshow II

Uppföljare till Stephen Kings rysare om hämnd och skräck. Den här innehåller tre historier, alla presenterade av den serietidningsläsande the Creep. En gammal indianstaty i en antikbod är ute efter hämnd på dem som mördade butikens ägare; fyra ungdomar på en strand blir attackerade av ett monster skapat av havsskum; en ung kvinna, Annie, kör oavsiktligt ihjäl en liftare och hemsöks sedan av liftarens ande.

Originaltitel Creepshow II
Regissör Michael Gornick
Manus George A Romero
Genre Thriller, Skräck, Science Fiction, Fantasy, 80-tal
Skådespelare Lois Chiles, George Kennedy, Tom Savini, David Beecroft, Domenick John, Philip Dore, Tom Wright, Dorothy Lamour, Jeremy Green, Paul Satterfield, Daniel Beer, Page Hannah, Frank Salsedo, Richard Parks

Robkiller
2020-03-10
Alltid svårt med betyg på antologifilmer, men ingen av delarna var väl egentligen särskilt bra, men den håller intresset uppe hyfsat i alla fall
Stan
2019-10-27
vilket lamt, tråkigt skräp
2019-05-12
Lite av guilty pleasure när nostalgifaktorn slår till - och i oklippt version dessutom. Charmigt som bara den och minnena från barndomen då man såg den på video går inte att förneka. Jämn hela vägen, men favoriten är helt klart The Raft som fasen är otäck fortfarande hehe.
Murvel48
2018-05-27
Godkänt i alla fall.
2016-10-16
Dålig, men inte jättedålig. Ettan är bättre.
ted_the_one
2013-09-08
Historierna i sig är inget större fel på, småunderhållande alla tre. Däremot de animerade mellansegmenten, fy så dåliga och fåniga. Varför slänga in något så barnvänligt när resten uppenbart inte är för barn, fattar inte. Flotten är som de flesta skrivit den bästa filmen.
TheGoreMaster
2013-09-03
Småcharmiga och underhållande kortfilms historier. Min personliga favorit är "The raft", kusligt bra! Rekommenderas verkligen!
snöbrigad
2013-07-02
Lika underhållande som en spark i skrevet.
Jonatanh
2013-04-11
Indianavsnittet är så urbota tråkigt att jag vill stänga av men räddas sedan av det mer unika och lekfulla pontonavsnittet som är riktigt skönt och snyggt genomfört. Liftaravsnittet är förutsägbart och klyschigt men okej och de animerade mellandelarna dåligt charmiga. Betydligt fulare än ettan men jämnare.
Anoxia
2012-10-03
Episod två med flotten anser jag är en solklar 4a men betyget får gå ner till en 3a då varken episod ett eller tre är sepciellt minnesvärda tyvärr.