3.5

Crazy Heart

Bad Blake är en alkoholiserad countrysångare som med hjälp av en ung journalist försöker komma på fötter igen.

Originaltitel Crazy Heart
Regissör Scott Cooper
Manus Scott Cooper
Genre Drama, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Jeff Bridges, Maggie Gyllenhaal, Colin Farrell, Robert Duvall, Beth Grant, Sarah Jane Morris, Tom Bower, Annie Corley, Paul Herman, Debrianna Mansini, James Keane, Ryan Bingham, William Sterchi

BarryHero
2024-02-02
Jeff Bridges imponerar i sin roll i en film som till stor del påminner om A Star Is Born. Bra musikslingor och kul att se både Bridges och Colin Farrell sjunga sina egna låtar. Maggie G som bra motpol för "Bad" Blake.
Albion
2023-12-27
Det finns väl ingen som kan gestalta denna nedgångna karaktär som Jeff Bridges och själva skådespelarna är filmens styrka. Robert Duvall. Maggie Gyllenhaal och Colin Farrell gör alla starka insatser i birollerna. Filmen är i övrigt högst meningslös och jag tror inte ens den mest inbitne countryfanatikern kan invända mot det. Alkoholromantik är inget som jag vurmar för iaf. Betyget blir en svag 3;a, mest pga skådespelarna. 3-
Dream
2023-12-26
Rätt enkel film som lever på musiken och med tanke på en väl passande skådespelare så är det sevärt trots det inte händer så mycket.
2023-12-24
Country, westernromantik och alkoholism. Man har sett det förut, men Bridges är född till att se sliten ut och detta var helt okej. Han känns dock väldigt lik Kris Kristoferson till utseendet i den här. Undrar om det är en slump?
Murvel48
2018-10-30
En platt, småseg och rätt ointressant story - men det är välgjort, välspelat och med hygglig musik. Så det blir i alks fall klart godkänt.
bisam
2018-10-13
En ganska ointressant kärlekshistoria som även om Bridges och Gyllenhaals insatser är solida (särskilt Bridges) - om än med grunda karaktärer - knappast är något att skriva hem om. En tvåochenhalva på sin höjd.
andmoreagain
2016-04-28
Otroligt slentrianmässig och klyschig...hade nog hoppats på att den skulle ha varit lite mer fräck. Men bra hantverk antar jag. En mycket svag trea.
2015-12-04
Puttrar på lite småtrevligt filmen igenom. Det är sådär lite lagom tragiskt och lyckligt. Musiken är så där lagom bra. Det som ändå lyfter filmen till något lite lite mer är Jeff Bridges prestation och röst. Maggie Gyllenhaal är bra hon också men i en ganska platt roll.
MsA
2015-05-01
Blev lite besviken. Ganska tråkig story...seg men musiken och Jeff Bridges räddar den från en tvåa.

2014-05-18
Helt klart en bra film rakt igenom. Starka prestationer och man lider med karaktärerna i de situationer som uppkommer på grund av missbruket. Stark och djup film. 6/10.