3.6

C.R.A.Z.Y.

En berättelse om en familj med 5 söner. Filmen följer kampen mellan den konservative fadern, som inte kan acceptera att en av hans söner skulle vara homosexuell, och Zack, den näst yngste av bröderna, som under hela uppväxten försöker förtränga sin sexuella läggning för att rädda den redan problematiska relationen till fadern. Vi får följa med under 30 år av lycka, tonårsuppror, giftermål och tragedier.

Originaltitel C.R.A.Z.Y.
Regissör Jean-Marc Vallée
Manus Jean-Marc Vallée, François Boulay
Genre 2000-tal, Drama
Skådespelare Michel Côté, Marc-André Grondin, Danielle Proulx, Émile Vallée, Pierre-Luc Brillant, Maxime Tremblay, Alex Gravel

sawa
2015-08-09
Fattar inte att jag ens orkade se hela.
ASSFACE
2015-03-29
Absolut sevärd film. Zac och Raymond är eye candy.
ziferN
2014-02-25
Helt klart bra, välspelad och minst sagt välgjord film men för mig så saknar filmen fortfarande det där lilla extra för att göra filmen fantastisk. Men det är hela tiden dock intressant och jag är riktigt svag för "life story"-filmer, och scenen när grabben sjunger Major Tom är fan helt suverän. Det som dock drar ner filmen lite i sin helhet är slutet, som kändes en aning smörigt och lite för enkelt. Men annars, en helt klart sevärd film.
MaxMackan
2013-12-08
Trovärdig, välskriven och välspelad men den har inget som gör att jag tycker att den sticker ut från mängden. Trea helt enkelt.
KlaraSofia
2013-01-26
Riktigt j-a bra!
Thesongunsung
2012-11-20
Jättebra! Omslaget bedrar dock, den går mycket djupare och är mer känslosam än vad man kan tro. En stark 4a!
Kautsky
2012-06-20
Trodde jag hade hyrt fel film först, alla pratade franska :) Filmen hade ett mycket större allvar än jag trodde den skulle ha och genom sin längd så kom man riktigt nära huvudpersonen. Bitvis riktigt gripande.

2012-04-19
Det är inte lätt att växa upp annorlunda, typ. En ibland lättsam, ibland dyster och hela tiden filosofisk film som är givande att se, men som hade vunnit på lite tajtare redigering.
FelixFTM
2012-03-10
Var ett par år sedan jag såg den, men jag minns att jag älskade den. Ger den en fyra så länge, och så får jag ta och se om den. Kanske blir det en femma istället? :) Är förövrigt väldigt svag för franska filmer.
WideOpenSpace
2010-12-30
När jag såg omslaget tänkte jag "Oj, så tacky" men jag blev mutad med sex ifall valet föll på denna film. Sagt och gjort - och filmen var ytterst trovärdig och hade många spännande dimensioner som alla höll exceptionell kvalitet.