2.6

Crank 2: High Voltage

Chelios möter kinesiska maffian som har stulit hans nästan odödliga hjärta och ersatt det med ett batteridrivet hjärta som behöver regelbundna elektriska stötar för att fungera.

Originaltitel Crank: High Voltage
Alternativ titel Crank 2
Regissör Mark Neveldine, Brian Taylor
Manus Mark Neveldine, Brian Taylor
Genre Komedi, Action, Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Jason Statham, Corey Haim, Amy Smart, Dwight Yoakam, Reno Wilson, Bai Ling, Art Hsu, Clifton Collins Jr, David Carradine, Geri Horner, Jose Pablo Cantillo, Julanne Chidi Hill, Efren Ramirez, Joseph Julian Soria, Keone Young, Billy Unger, Jamie Harris

2020-11-02
Den här uppföljaren vann över mig till slut efter viss tvekan. Det finns en hel del som är ganska dåligt, men det är så uppfinningsrikt samtidigt som de helt saknar spärrar, och då blir det lätt att förlåta att mycket inte funkar. Man hittar också en bra balans för en uppföljare där man kan göra något liknande igen utan att upprepa exakt samma scenario en gång till. De tar inte heller sig själva på det minsta allvar, och som publik får man helt enkelt ställa upp på den premissen, och då blir allt motstånd meningslöst. Man kan ha många invändningar, men samtliga kan enkelt bemötas med ett "vem fan bryr sig?"
2017-07-16
Totalt hjärndöd action utan Arnold kan nog inte bli bättre än så här. Absolut over the top från början till slut. Och så Mike Pattons soundtrack på detta. Det spelar ingen roll att vissa sekvenser är skitkassa, för det går så fort så alldeles strax blir det hejsan svejsan igen. Mycket bättre än föregångaren. (10/15)
produr
2017-06-15
Lika dålig som jag trodde men nu har jag sett den i alla fall.En blek kopia av den första filmen.
-Hedda-
2015-02-07
Vad hände? Någonstans mellan Crank och Crank: high voltage förlorade filmen sin ironiska charm och slagfärdighet. Nu kändes det bara barnsligt, överdrivet, kladdigt och tarvligt på ett irriterande vis. Jag gillar klippningen och tempot. Statham håller stilen. Men det är så många otroligt dumma scener att betyget inte kan blir mer än 1/5.
2014-12-30
I en tid när det finns ytterst få actionhjältar kvar så lyser Jason Statham starkast. Crank: High Voltage är energi och adrenalin och en helt underbar upplevelse. När denna film, enligt mig, också tog hem 2009-års tunga priser som: Årets komedi, Årets action och Årets sexscen så är den en självklar vinnare som årets mest underållande rulle. Nu sitter jag hoppas på ytterligare en uppföljare i Crank-sagan.
dafreakish
2014-08-11
Ett klassiskt scenario gällande uppföljare inom actiongenren brukar vara bigger and more is better . Men vad gör man då om den första filmen är fullständigt urspårad? Då drar man det tydligen så långt att filmen knappt går att ta sig igenom. Det här är så jävla dåligt. Punkt.
Kaux
2014-07-02
Jag tyckte att den första filmen var rolig, men här kör de samma sak fast bara mer och det blir alldeles för mycket. Slutet borde de kasta bort och göra om..
swecarlsson
2014-06-29
Herregud... Men fan va jag gillar stuket! Men det var "lite" väl mycket larv och vulgärt. Känns som att de kom på storyn på fyllan.
idd
2013-12-10
Idiotparodi på ettan! Mer av allt som va bra å mer av allt som va dåligt!
foppa99
2013-11-09