3.6

Cracker: The Mad Woman in the Attic

Polisen jagar en seriemördare som har dödat två kvinnor. När en man blir funnen blodig och medvetslös vid sidan av ett järnvägsspår tror de sig ha funnit mördaren då blodet visar sig tillhöra det andra offret.

Originaltitel Cracker: The Mad Woman in the Attic
Regissör Michael Winterbottom
Manus Jimmy McGovern
Genre Drama, Kriminalare, Mysterium, 90-tal
Skådespelare Robbie Coltrane, Barbara Flynn, Christopher Eccleston, Lorcan Cranitch, Geraldine Somerville, Kieran O'Brien, Adrian Dunbar, Kika Markham, John Grillo

Grillo
2013-05-17
Väldigt spännande och bra persongalleri. Upptäckte den här serien nyligen och upptäcker att jag har något trevligt framför mig! Cracker är uppenbarligen Storbritanniens svar på Wallander, eller så är det bara en vanligare trope än jag kände till...
VonFraX
2010-12-16
Underbar samling av cyniska karaktärer, det som är lite synd är att själva ploten inte är tillräckligt engagerande.
Ola_Schubert
2010-11-12
"Fitz the Cracker" är en härlig karaktär om än inte lika cool som karaktären "Tony Hill" i serien "Mord i sinnet". Men en svag fyra är ändå detta första crackeravsnitt värt.
MoonieZ
2009-05-09
Mycket bra kriminalserie. Robbie Coltrane är en mina stora favoriter pga sin roll som Fitz. Genom Cracker fick jag även upp ögonen för den duktiga Geraldine Somerville.
Gustavsson
2008-05-30
Cracker är tillsammans med I mördarens spår och Band of Brothers världens bästa tv-serier.