2.6

Crack House

Rick och Melissa är ett ungt par som vill ta sig ur slummen och fattigdomen som deras familjer och vänner har blandats in i, för gott. Allt går åt pipan när Rick känner att han måste gå tillbaka till sitt gamla gäng för att hämnas sin brors mord och Melissa lämnas ensam i en crackhandlares klor.

Originaltitel Crack House
Regissör Michael Fischa
Genre Action, Drama, Kriminalare, 80-tal
Skådespelare Jim Brown, Anthony Geary, Richard Roundtree, Angel Tompkins, Clyde Jones, Jon Greene, Gregg Thomsen

Bomkia
2017-12-23
Exploitation på härlig sleasig nivå. Allt är så överdrivet att det bara är underhållande. 3a.
2016-05-21
Fräsig gäng/ drog film med rappt tempo och handling. Mixat med sköna kommentarer & våld. Me like,
DanielMott
2009-08-09
Dags att avrunda filmnatten med lite exploitation från ökända Cannon som kapitaliserar på crackepidemin i Los Angeles slum i slutet av åttiotalet. En hårfager Gregg Thomsen spelar Rick, pojkvän till Melissa (Cheryl Kay, som verkar ha valts enbart för sitt utseende i sin enda roll). Tillsammans vill de ta sig ur fattigdomen, men när Rick återvänder till sitt gamla gäng för att hämnas sin brors död går allt fel och Melissa lämnas ensam i en crackhandlares klor. Tarantino ska visst gilla Crack House vilket jag kan förstå med tanke på blandningen av fantastiskt ostig dialog (sista halvan har några oslagbara ordutbyten), åttiotalsrap och sleaze. Så här skrev TV Guide när det begav sig; visst låter det det oemotståndligt? "Crack House isn't so much a crime drama as a collection of cliches tossed into a cinematic cuisinart, spiked with blood-pellet violence, racist pandering, and sicko sex." Det är bara att beklaga att filmer som den här inte görs längre! Betyg: 2+