2.2

Coyote Ugly

Coyote Ugly handlar om Violet, en 21-åring som kommer till New York för att förverkliga sina drömmar som sångerska och sångskapare, men istället får jobb på Coyote Ugly, den hetaste, sexigaste baren på Manhattan där alla bartendrar är tjejer.

Originaltitel Coyote Ugly
Regissör David McNally
Manus Gina Wendkos
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Piper Perabo, Adam Garcia, John Goodman, Maria Bello, Izabella Miko, Tyra Banks, Bridget Moynahan, Melanie Lynskey, Del Pentecost, Michael Weston, Melody Perkins, LeAnn Rimes

Skapad 2019-12-09 av gusobest
Violet är en ”rar och oskyldig” kvinna som kommer till New York för att förverkliga sina drömmar. Hon skriver låtar och vill att nån ska sjunga dem. Egentligen är det historien om hur hon l...   Läs mer »

Dream
2023-11-25
Både bra och inte för mycket mimande som troligtvis funkade bättre förr.
karlmats
2021-09-04
Objektivt sett är det här rätt kasst, Violets dröm om en framtida karriär i New York är väl ungefär lika utvecklad som en 12-årings dagdrömmar och hela manuset är väl på ungefär samma nivå. Det känns som att det är skrivet av någon som aldrig varit i New York, aldrig varit på en bar och aldrig skrivit ett manus förut. De övriga karaktärerna är väl mest där för att bli inzoomade på, och Perabo är nog ingen vidare skådis heller. Jämför man med Lady Gaga i A Star is Born så blir hon utklassad, och då är ju inte heller fröken Gaga någon skådis egentligen. Samtidigt är det nånting i allt det här som ändå gör att jag vill fortsätta titta, det är ju ett plus i sig, storyn om någon som vill nånting här i världen är ju i grund och botten något positivt. Men mina farhågor om att det här var en uråldrig 3a i farozonen bekräftades ju, men jag hade nog i ärlighetens namn förväntat mig något ännu värre.
deswhip
2018-11-24
Jag tycker filmen är ok, den är vad man kan förvänta sig. Jag ser att den fått några fyror, det fattar jag inte riktigt, filmen är ändå j*vligt ospeciell!
Zingostar
2017-10-25
Typisk trea film. Stundtals väldigt bra. Snäpp på fyra i betyg. Jag kan rekommendera den för en filmkväll.
Illville
2016-12-22
Småtrevlig feelgood-rulle. Lite halvsmetig story dock som känns lite väl tillrättalagd, men mycket vägs upp av bra musik och schyssta moves... Gillar Goodman skarpt, men annars är det inte så mycket skådespel som griper tag. Men visst, det finns värre sätt att förspilla en och en halv timme på...
2016-11-07
Bra musik och bra skådespelare. Filmen i sig är också bra men den hade kunnat bli bättre. Svag 4:a.
Tatty
2016-03-25
Gillar denna filmen skarpt då den är bra, lite rolig och gillar musiken i filmen.

2016-02-05
Får 3/4 for sjarm og go musikk.
2014-10-31
Fjantig måbra film. Storyn är så dum att till och med ED Wood skulle ha tvekat. Fast man kan ju inte komma och säga att tjejerna är fula. För dom är läckra och det är det som är bra med filmen. 1+
emelee
2013-06-23
Får nostalgikänslor. Gillar soundtracket. Småtråkig ibland. John Goodman är bra. En medelfilm som jag ändå kan se fler än en gång.