2.1

Countdown

En ung sjuksköterska laddar ner en app som säger sig kunna förutspå exakt när en människa kommer att dö. Hon får veta att hon bara har tre dagar kvar att leva. Mystiska saker börjar hända och en mycket obehaglig figur flåsar henne i nacken. I en febril kamp mot klockan måste hon försöka hitta ett sätt att lura döden – innan det är för sent.

Originaltitel Countdown
Regissör Justin Dec
Manus Justin Dec
Genre Thriller, Skräck
Skådespelare Elizabeth Lail, Jordan Calloway, Talitha Eliana Bateman, Peter Facinelli, Dillon Lane, Tichina Arnold, Tom Segura, Lana McKissack, Anne Winters, Matt Letscher, PJ Byrne, Valente Rodriguez, Louisa Abernathy, Charlie McDermott, Jonny Berryman, Cornell Adams, John Bishop

Dream
2023-04-15
Inte jätte skrämmande, men lite små kul ändå.
Hanness
2023-02-12
Det här var verkligen en dålig film..
Merwinna
2022-09-14
Nog en film mer för ungdomar än för folk i min ålder, men jag tyckte faktiskt ändå att den var underhållande. Kul idé och intelligent och konsekvent genomfört. Även lite humor.
Tatty
2021-11-06
Gillade den. Nervpirrande med nedräkningen. Ganska bra tycker jag.
Nalleman
2021-06-23
Ett riktigt sömnpiller måste jag tyvärr säga.
2021-03-04
En lite kul idé i grunden, förvisso kanske en idé som vilken idiot som helst skulle kunna kläcka ur sig på en förfest, men likväl en ganska kul idé. Den håller också ihop förvånansvärt bra för en sådan här film och har faktiskt sina kreativa inslag. Det är mer saker runtomkring som drar ner den. Inte minst försöket till att vara me too-trendig som är så osmidigt att det blir direkt pinsamt. Likaså hanterar man karaktärernas underliggande trauman på ett sätt som blir närmast parodiskt. Karaktärernas agerande blir överhuvudtaget i vanlig ordning lite för korkat och inte överdrivet trovärdigt. Men sådana här filmer lever alltid i tryggt i vetskapen om att det alltid finns en publik för sådant här, och att den publiken inte är så krävande. Då blir också resultatet därefter
2021-01-26
Ytterligare en helt generisk hollywoodskräckis helt utan överraskningar. Baserad på jumpscares och en story till stor del snodd ur den mycket bättre final destination. Gick att se på, men vill man ha skräck är detta värdelöst.
2021-01-17
Visserligen gillar jag inte den övernaturliga skräcken, men Countdown överraskar ändå positivt. Det finns idéer, kreativitet, smått udda rollpersoner och ett visst underhållningsvärde. Det är en annorlunda kombination. Ena stunden är det som en sjukhussåpa och nästa som Buffy och vampyrerna. Pastorn är som en bisarr och energisk motsvarighet till Giles. Den är inte heller helt utstakad. Appen med timern blir väldigt symbolisk för filmen. Jag såg att någon hade skapat en riktig app baserad på den i filmen. Det är bra marknadsföring. Om mördaren varit mänsklig och den varit mer verklighetsnära hade jag tyckt ännu bättre om den, men för att vara av det övernaturliga slaget är den ändå intressant och mer produktiv än många andra.
myslas
2020-10-03
En sorts Final Destination-klon fast inte lika bra. Försöker likt Happy Death Day införliva lite komiska element men lyckas inte särskilt bra med det heller. Inte helt kass ändå men inget jag skulle kunna tänka mig att se igen.
sparriskrigarn
2020-09-13
Udda kombination av skräck och komiska inslag, utan att vara en komedi. Ja utan att vara läskig också för den delen. Många logiska luckor och väldigt mycket att ifrågasätta, kryddat med moderna påfund som smartphones, appar och mycket wokeness. Det gick verkligen inte hem hos mig i varje fall.