2.8

Cop Car

Två tioåriga pojkar hittar en övergiven polisbil på ett fält. De bestämmer sig för att ta en runda i bilen, och föga förvånande blir det en livsfarlig resa. När stadens sheriff börjar leta efter den borttappade bilen finner sig pojkarna i en dödlig lek de inte förstår sig på, och den enda utvägen tycks vara att köra så fort bilen klarar av.

Originaltitel Cop Car
Regissör Jon Watts
Manus Jon Watts, Christopher D Ford
Genre Thriller, 2010-tal
Skådespelare Kevin Bacon, James Freedson-Jackson, Hays Wellford, Camryn Manheim, Shea Whigham

Norpan0
2019-03-16
Shit, vilken annorlunda film. Snudd på 4:a. Lite för korkade barn. Tror nog tioåringar i USA känner till att vapen har en säkring, även om de inte vet var den sitter...
Benizakura
2019-03-16
Stabil rulle, nära fyran. Jag störde mig dock en hel del på att barnen var mästare på att köra bil men helt inkompetenta i övrigt.
converse
2018-08-15
Välgjord och sevärd.
92axha10
2017-12-19
Bra idé som är väl genomförd. Regin speciellt är riktigt bra
Adoniram
2017-10-15
Tämligen avslagen. Hade det varit en 80-talsfilm kunde jag ha förstått det, men idag krävs det lite vassare insatser vid spakarna.
AckeVa
2017-08-31
Klart sevärd. Nästan en 4:a.
2017-06-19
Filmen tål inte någon djupare analys, men hålls ändå ytterst stabilt ihop av de två pojkarna, vilka genomgående är enormt trovärdiga. (8/15)
Dream
2017-06-07
Skön underskattad rulle, där det finns små tendenser av film klassiker ifrån 60, 70, 80 - talet! Största anledningen till att den floppa på bion var att Kevin Bacon samtidigt höll på med tv serien "The Following" 3e säsong och jänkarna hade då börjat fly den tv serien, så dem var trötta på Kevin Bacon kan man säga. Låt mig säga hade "Kyle MacLachlan" från "Twin Peaks" gjort samma film och den hade blivit hyllad som en oförglömlig klassiker, ett typiskt klassiskt amerikanskt hyckleri för att sammanfatta det kort. Detta är en bra, spännande och sevärd film utan onödigt krångel.
Andreas_
2017-02-05
Bra liten indie pärla som nog har passerat dom flesta obemärkt förbi men som ändå är helt klart värd ens tid för en liten titt. Stabil från en lite orutinerad regissör vid namn Jon Watts som ändå har koll på läget, men kanske lite för dålig koll på hur ett par riktiga 10 åriga ungar agerar idag, hade denna film utspelat sig någon gång innan 90 talet så hade jag kunnat köpa att dom är så dumma som dom är men inte idag, fast samtidigt så får vi heller aldrig riktigt veta i vilket år filmen ska utspela sig, för övrigt så är Kevin Bacon lysande och likaså Shea Whigham från boardwalk empire serien där han var helt lysande, gör även här en riktigt bra men liten stabil insats. Filmen är lågmäld och filmad ur ungarnas ögon och passar nog inte alls alla, men gillar man små indie filmer som är lite mer lågmälda thrillers med svart humor, lite som en lågbudget Bröderna Coen film, då gillar man nog detta oxå. Jag ger betyget en stark 3:a och det ska bli spännande att se hur Jon Watts ska tackla nya spider man härnäst.
Kajanus
2016-01-03
Härlig 70-talskänsla med en lågintensiv Bacon i huvudrollen. Oväntat spännande och minimalistiskt snygg.