2.7

Cop

Drama om en plikttrogen polis i Los Angeles, hans trassliga äktenskap och de problem han råkar ut för i samband med jakten på en seriemördare. Bygger på en deckare av James Ellroy.

Originaltitel Cop
Regissör James B Harris
Manus James B Harris
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 80-tal
Skådespelare Lesley Ann Warren, James Woods, Charles Durning, Charles Haid, Randi Brooks, Raymond J Barry, Steven Lambert, Christopher Wynne, Jan McGill, Vicki Wauchope

Rune2000
2023-11-14
En film helt i min stil med med en tuff James Woods i huvudrollen som en hänsynslös polisman. Jag gillar filmens tempo och ledtrådarna som leder till avslöjandet av seriemördaren, men måste medge att slutscenen känns tillgjord, även om vi fick en cool avslutning på filmen. Personligen hade jag byggt upp flera alternativa teorier under filmens gång, så upplösningen var inte lika tillfredsställande, även om jag uppskattade filmen som helhet.
2019-03-31
Mer dramathriller än action och av Los Angeles glättiga fasad får vi inte se mycket då Cop är en rätt beige historia. Den har sina stunder dock och ett visst intresse infinner sig i mordhistorian. Woods agerande känner man ju iaf igen.
Dutch
2015-06-08
Woods är smågalen som vanligt i en ganska bra men lite tråkig polisfilm. Godkänd men inte mer.
DrJW
2015-01-24
Tre saker som var bad ass i den här: James Woods, slutet och slut repliken han levererar(dock hälften av de repliker han levererar i den här var riktigt bra!).
johnaleks
2014-08-10
överspelad 80-talsklichésnut som stoppar kuken i vittnena och grälar med chefen, ellroys berättelse håller ändå ett måttligt intresse på tomgång
Asmorod
2014-02-22
Nja... njaej.
Zok
2009-04-30
James Woods är bra som vanligt. Men filmen blir seg många stunder. Men ett godkänt betyg får det ändå bli.
Czechflash
2008-08-24
James Woods är skön i huvudrollen och levererar några underbara repliker. Gillar när han berättar godnattsagor för sin 8-åriga dotter, underbart. Filmen puttrar på i ett behagligt tempo, men kunde varit lite händelserikare efter en lovande inledning. Perfekt sista scen.
Bomkia
2005-09-24
Woods är alltid bra, men storyn, som börjar bli, försvinenr allt längre och längre ner i Hollywods "ne, du skämtar!"-träsk.
desperado
2005-03-03