3.2

Convent of the Sacred Beast

Den unga kvinnan Maya anländer till ett kloster för att i hemlighet undersöka sitt förflutna. Hon vet att hennes mamma varit nunna på klostret innan hon dog. Snart blir Maya indragen i maktkampen mellan klostrets två olika grupperingar av nunnor.

Originaltitel Seijû gakuen
Alternativ titel School of the Holy Beast
Regissör Norifumi Suzuki
Manus Masahiro Kakefuda, Norifumi Suzuki
Genre 70-tal, Drama
Skådespelare Yumi Takigawa, Emiko Yamauchi, Yayoi Watanabe, Ryouko Ima, Harumi Tajima, Yuuko Oribe, Marie Antoinette, Emi Shiro, Rie Saotome, Sanae Obori

Ondskapt
2014-05-29
Snyggt och lagom knasigt.
schramm
2014-02-06
nunsplotation är väl ingen frisk människas favorit genre. men i vanlig ordning har japanerna här skruvat upp idiotin till 11. allt är så over-the-top att man inte vet vart man ska ta vägen i nunneklostret. det smiskat, bes, knullas hejvillt och nunnorna kastar kläderna när första, bästa tillfälle ges. min favorit i filmen är den pilska prästen, med rasputin-skägg som överlevt både auschwitz och nagasaki(!). skevt och dumt, precis som man vill ha det.
2009-03-26
För vänner av sleazigt sexuellt våld så är "Convent of the Sacred Beast" något utöver det vanliga. Däremot så omgärdas dessa scener av en drama-thriller-historia och tillika -stämning, som i och för sig inte är fy skam, men som ändå drar ner betyget från en fyra till en stark trea. (9+/15)
Suspiria
2008-02-19
bisarr men vääldigt snyggt filmad. tyvärr når handlingen inte upp till utseendet... man hade kunnat dra ner på sexinslagen och buskistendenserna så hade den varit fantastiskt mkt bättre.
mandarin_80
2006-04-11
Lätt den coolaste och roligaste kinkyfilm om nunnor jag sett!
Benway
2006-02-20
Historien kanske inte är helt stark, men jag är vansinnigt svag för hädelser och snygga cinemascopekompositioner.
MilkMonkey
2005-12-30
japansk nunsploitation ser man väl inte varje dag, men efter 20 min väntar inga överraskningar och den blir rätt tråkig . . . vilket sammantäffande att den onda översteprästen ser ut som Asahara Shoko
eatfrog
2005-10-13
Galen film, med massor av halvnakna kvinnor, piskande och sexuell frustration. Riktigt bra filmad, och härligt bizarr. Sevärd!