Conspiracy

William "Spooky" MacPherson är en veteran från Irakkriget som kontaktas av sin vän Miguel, som räddade hans liv under kriget. Miguel ber om hjälp att rusta upp dennes ranch. Men när MacPherson kommer dit är Miguel borta.

Originaltitel Conspiracy
Regissör Adam Marcus
Manus Adam Marcus, Debra Sullivan
Genre 2000-tal, Drama
Skådespelare Val Kilmer, Gary Cole, Jennifer Esposito, Jay Jablonski, Greg Serano, Stacy Marie Warden, Christopher Gehrman, Bob Rumnock

Almgren
2013-03-29
Den här filmen känns precis som en typisk tramsig 90-talsaction med värdelösa effekter, värdelöst foto och kass klippning, Val Kilmer på sparlåga, töntig handling och ologiska (och otaktiska!) actionsekvenser... Nu när jag ser att den är gjord så sent som 2008 blir man ju nästan deprimerad. Såhär pinsamt dåligt trodde jag att det bara kunde vara förr.
Zok
2012-07-19
Här var det inte mycket som var bra. Det mesta i denna film hamnar under godkänt.
Djason
2012-02-13
Man har sett liknande förut om man säger så. En svullstig Val Kilmer har nog sin storhetstid bakom sig om han nu har haft någon vill säga.
fatassmovieboy
2010-11-20
Om en kille med två förnamn gör en film då vet man att det garanterat kommer bli skit
FilmGuden
2010-07-09
Precis måttligt underhållande action med underliggande samhällskritik och ett intressant upplägg. Val Kilmer brukar jag oftast ha svårt för, men fungerade bra som laid-back hemvändare med post-traumatisk stress.
Ballan
2009-11-16
Riktigt nära en etta. Men finns trots allt lite smågrejer som räddar filmen från totalfiasko. Tyvärr ser flera skådisar helt ointreserade ut, då även Val Kilmer.
ziferN
2009-07-04
Lite tråkig.
jonbo
2008-08-27
Ganska mycket nonsens som dock kan funka för stunden. Val Kilmer ser dock lite skitnödig ut.
ChrisSuede
2008-08-16
Usch - fy och aldrig mer!
Samh
2008-08-14