2.3

Conan - förgöraren

Drottning Taramis, mörkrets härskarinna, ger Conan i uppdrag att återföra ett magisk horn med makt över liv och död till henne. Med på resan följer den vackra prinsessan Jehnna och några stridslystna krigare...

Originaltitel Conan the Destroyer
Alternativ titel Conan 2 - förstöraren
Regissör Richard Fleischer
Manus Roy Thomas, Stanley Mann, Gerry Conway, Robert E Howard
Genre Action, Äventyr, Fantasy, 80-tal
Skådespelare Arnold Schwarzenegger, Grace Jones, Mako, Wilt Chamberlain, Tracey Walter, Sarah Douglas, Olivia d'Abo, Sven-Ole Thorsen, Pat Roach, Jeff Corey, Bruce Fleischer, Ferdy Mayne

Starkbröl
2022-02-16
Lite mer trolleri, lite mindre barbari. Så lite annat fokus än original-Conan, men ungefär samma totala filmvärde.
2017-12-30
Tja, underhållande, javisst.
Ima_Tree
2017-10-15
Man kan antingen ge den en 1:a eller en 5:a. Allt där emellan är mer eller mindre galenskap.
Engravadlax
2015-04-12
Som ettan, fast med något bättre strider. Musiken är sämre, låter som samma material fast lite konstigt arrangerat. Tracey Walter är fruktansvärd.
imhotep
2014-11-07
grace jones är asbra
2014-10-31
Sämre än första men ändå ett välgjort äventyr för alla som gillar Conan. Visst den är ganska löjlig ibland och Grace Jones är malplacerad. Men den har sina stunder och är egentligen mer fantasy än ettan. 2+
StureStenhög
2014-09-20
Lika småtrist som första filmen, men den har tyvärr också färre toppar. Arnold är dock alltid kul att se, och scenen där han super ner sig och beter sig allmänt retarderat (only pain!) är väldigt rolig. Men i övrigt bjuds vi bara på en nonsenshistoria och en riktigt usel comic relief-karaktär
hulqen
2014-01-02
Tunn tunn (men samtidigt rörig) historia som makar sig framåt i långsamt tempo med sporadiska avbrott för lite ultravåld. Stundtals underhållande på ett b-filmsvis, men ingen större filmupplevelse direkt. Perfekt nyårsdagen-film dock
dudson
2013-03-31
Mycket snygg film med läckra kulisser och härligt våld+ Arnie på toppen av sin karriär& som svingar sitt barbar svärd med manisk energi.. 3+
Yohanetsu
2012-08-07
Ja, vafan, det är ju Conan!