2.7

Death Rage

Yrkesmördaren Peter har börjat ett nytt liv. Sedan hans bror blev mördad beslöt han att säga adjö till all form av kriminell verksamhet. Ett gangstersyndikat vill ha honom att oskadligöra en icke önskvärd person. Peter nekar men lystrar till när han får veta att personen är densamme som mördat hans bror... Dags för ett sista jobb för Peter med andra ord.

Originaltitel Con la rabbia agli occhi
Alternativ titel Anger in His Eyes, Gli Indesiderabili
Regissör Antonio Margheriti
Manus Guy Castaldo, Don Gazzaniga
Genre Action, Thriller, 70-tal
Skådespelare Yul Brynner, Barbara Bouchet, Martin Balsam, Massimo Ranieri, Giancarlo Sbragia, Sal Borgese, Giacomo Furia

Zebulonm
2023-05-28
Helt okej.
Zebulonm
2023-05-27
Helt okej.
Rele
2022-07-20
En hyfsad Action. Yul Brynner spelar bra i sin roll som yrkesmördare. Storyn är inte så bra redigerat men jag ger ändå en svag trea.
2018-12-18
Trött och segdragen rulle man förväntar sig mera av. Själva storyn ät kass. Nåväl lite agent klass finns väl i sörjan. Men fan inte mkt mera. 2+
Raimo_1985
2014-04-25
Hårdkokt crime med Yul Brynner. Andra filmen jag ser med denna hårdaste hårding. Tyvärr kokar ägget lite för länge och mot slutet spricker det. Jag säger till min sambo "händer det jag tror nu blir det en trea" och det hände. Det blev bara för löjligt hårt.
2009-05-19
Tuff eurocrime med en alltid lika bra Yul Brynner. Margheriti står för regin och då vet man oftast vad man får, även om han står tillbaka lite här
MaraJade
2007-04-12
Ok film. Yul Brynner är tuff i rollen som hämnande lönnmördare.
Bomkia
2007-03-03
Helt ok gangsteraction. 3-
3DDaniel
2007-02-20
en valig snutfilm som inte är något särskilt.
Dele
2007-01-28