Comancheros

Wayne spelar en sheriff som vill sätta dit ett gäng skurkar som förser comancheindianerna med sprit och vapen.

Originaltitel The Comancheros
Regissör Michael Curtiz
Manus Clair Huffaker, James Edward Grant, Paul Wellman
Genre Western, Action, Komedi, Romantik, Äventyr, 60-tal
Skådespelare Lee Marvin, John Wayne, Stuart Whitman, Nehemiah Persoff, Ina Balin, Bruce Cabot, Michael Ansara

Rele
2016-05-12
En bra film och western, men den här sortens komedier är inget för mig. Jag ändrar betyget till en trea.
goeran
2014-02-23
Michael Curtiz sista film, Comancheros från 1961, är en underhållande western med John Wayne i huvudrollen; men filmen hade nog vunnit på att man hade dragit ner på de komiska inslagen.
ClintanTheKing
2013-11-22
Filmen har så svårt att skilja på komedi och allvar så det blev liksom någon form av dålig mix av det hela. Hursomhelst underhållande äventyr med bra skådespel av John Wayne. Lee Marvin har endast några scener i början men är riktigt klockren och skön.
FabianBom
2013-02-15
ännu en bra western med john
diskborste
2009-05-17
Svag 3a. Scenerna med Marwin är helt klart bäst, för övrigt blir det lite segt mot slutet.
Bomkia
2008-01-12
Underhållande western med en väldigt bra första timme, sen slöar den tyvärr ner sig lite vilket sänker betyget till en gräns. Jag gillade Lee Marvins roll som total slusk. 3+
benoit
2007-11-28
Wayne som sheriff i en western, vad kan då gå snett?
1stman
2007-07-05
Western är Johns adelsmärke
chrillan
2004-05-19
muy bien.
bajenarne
2002-06-23
mycket bra film nån som har den eller nån som vet vart man kan köpa den kontakta mig.