2.9

Columbo: Lady in Waiting

Beth Chadwick har levt i kontroll av först sin far, och efter dennes död, hennes bror, Bryce, som tog över familjens intressen. Hon har fallit för Peter Hamilton, som jobbar åt Bryce. Bryce hotar att avskeda Peter om deras romans inte tar slut. Beth bestämmer sig för att ta sin brors liv. Columbo inser snart vad som hänt och börjar söka ledtrådar.

Originaltitel Columbo: Lady in Waiting
Regissör Norman Lloyd
Manus Steven Bochco, Ted Leighton, Richard Levinson, William Link, Barney Slater
Genre 70-tal, Kriminalare, Drama, Mysterium
Skådespelare Peter Falk, Susan Clark, Richard Anderson, Leslie Nielsen, Jessie Royce Landis, Joel Fluellen, Richard Bull, Garry Walberg, Barbara Rhoades, Jon Lormer, Frank Baxter, Susan Barrister, Marcia Wallace

Nalleman
2019-03-24
Columbo är oftast bra och så även här!

2017-03-07
Litt jobbig regi.

2014-04-04
En riktigt bra episod tycker jag! Stabil 3a i betyg!
2012-06-04
Härlig episod med en bra story och en enerverande Columbo.
Terran
2009-06-27
Leslie Nielsen gör väl ingenting speciellt, Jessie Royce Landis däremot! "I should think it would be obvious I'm in no mood for coffee" :D
DanielMott
2008-06-26
Ja, här är Leslie Nielsen ljuspunkten.
Bomkia
2006-10-17
mnjae, ganska träligt brott och jag tycker elakingen är snarkig. Enda riktiga ljusglimten är Leslie Nielsen. 2+
Unleashed747
2005-10-18
Härlig Columbo-film där slutet är en favorit. Kul att se Leslie Nielsen i en tidigare roll också.