Colors

I Los Angeles finns över 600 gatugäng. Namnet Colors anspelar på två av de största: Crips och Bloods, som klär sig i blått respektive rött. CRASH, polisens avdelning för denna brottslighet, tar upp kampen. Veteranen Bob Hodges har fått en ny partner som anser att våld löser det mesta. Men Bob föredrar att prata och bekanta sig med gängen.

Originaltitel Colors
Regissör Dennis Hopper
Manus Michael Schiffer
Genre Drama, Action, Kriminalare, Romantik, Thriller, 80-tal
Skådespelare Robert Duvall, Sean Penn, Maria Conchita Alonso, Don Cheadle, Grand L Bush, Glenn Plummer, Trinidad Silva, Seymour Cassel
Filmnummer 2089

Skapad 2019-10-30 av BobbyPeru
Dennis Hopper slog igenom med debutverket Easy Rider (1969), som han även medverkade i. Nästan 20 år senare kom filmen Colors, denna gång utan Hopper som skådis. Robert Duvall spelar veteran-po...   Läs mer »

Tonti
2019-02-23
Rätt tung ändå, med bra intensitet och en strålande Robert Duvall. Och locationmässigt en av de stora Los Angelesskildringarna skulle jag vilja påstå. Det skaver lite med gängskildringen när det är två whities man följer, men nyanser finns ju helt klart.
Genstruktur
2017-08-03
Trovärdigheten är noll i den här smörjan.
2016-05-13
Duvall och Penn är en bra kombination i denna rätt typiska snutfilmen. Det osar sent 80-tal i allt och gängen i L.A är precis som man är van att se dem framställda på film. Med mer fokus på huvudrollerna och mindre gängsnack kunde Colors blivit riktigt bra, men den räddas ändå av de två starka ledarnamnen.
2015-02-09
Bra film med 2 grymma skådespelare+ mkt gäng slang. 2+
jiemm
2014-11-13
Skönt åttiotalig snutrulle. Duvall är som vanligt strålande. Men gängen känns tyvärr inte så trovärdiga.
2014-11-08
Robert Duvall och Sean Penn som är sanslöst duktiga skådisar men som alla inte har så lätt att se. Här spelar de mycket bra och engagerar mig i denna berättelse om gängbråk och polisen. Intressant.
Zipper
2014-05-13
Inte det bästa och fräschaste i genren, direkt. Sådär småsexistisk som så mycket annat från 80-talet. Måste dock säga att jag gillade Duvalls karaktär och ville örfila Penns upprepade gånger. De var bra.
Xeno
2014-04-04
Uppfriskande härligt åttiotal! Grymt! B-)
ClintanTheKing
2014-01-05
Cool krimmare från 80-talet, regisserad av självaste Dennis Hopper. Framförallt soundtracket är helskönt. Sean Penn som hetsporre och Robert Duvall som veteran. Båda är bra och de som spelar gängen är trovärdiga. Jag hade dock rätt svårt att ta filmen jätteseriöst men den var i alla fall riktigt underhållande och skön att se. Passande nog såg jag denna på Duvalls födelsedag.
Berniey
2013-08-31
Den här handlingen kändes allt för välbekant,och så gott som allt är tämligen uselt, inte ens Duvall och Penn kan prestera i denna smörja och det är riktigt tafatt.