1.9

Color of Night

Psykologisk thriller där Willis dras in i en härva av passion och mord. Han spelar en psykolog som tar över en grupp patienter efter kollegan som blivit mördad - och träffar där en ung kvinna som gör honom besatt av åtrå. Under tiden väntar mördaren på att slå till igen...

Originaltitel Color of Night
Regissör Richard Rush
Manus Billy Ray, Matthew Chapman
Genre Drama, Romantik, Thriller, Mysterium, 90-tal
Skådespelare Bruce Willis, Jane March, Rubén Blades, Lesley Ann Warren, Scott Bakula, Brad Dourif, Lance Henriksen, Kevin J O'Connor, Andrew Lowery, Eriq La Salle, Jeff Corey, Kathleen Wilhoite

Starkbröl
2024-03-24
En tvåhändersfacepalm till film. Otroligt dåligt skrivet manus, speciellt dialogen. Otroligt förutsägbar, redan efter typ tjugo minuter (innan mordet!) har man listat ut huvudtwisten, och efter det är försöken till inkastade stickspår bara fåniga. Otroligt skrattretande usla scener med "terapigruppen". Det hjälper inte heller att Willis är en så begränsad och kass skådis som inte alls passar i en sån här roll, precis allt håller därmed porrfilmskvalitet (sexet är däremot inte speciellt dominerande i filmen), kanske får March godkänt men hennes roll är så märklig att det är svårt att ens bedöma hennes insats. Den sämsta Willis-filmen jag sett, till och med sämre än "Hudson Hawk", som ju ändå är underhållande dålig.
2015-10-10
Hygglig erotisk thriller som WIllys gör en bra roll i. Tyvär så segar filmen på för mkt då och då. Sen 0 action att tala om. 2+
filmfreak1
2015-09-25
Kanske har den mest förutsägbara twisten någonsin. Filmen i övrigt är väl inte helt värdelös dock, rätt snygg bitvis.
2014-11-18
Detta är en film i avsaknad av kvalité och faktiskt rent av en skrattretande thriller som jag minns att killgänget sa att man skulle se för att den innehöll vågade sexscener, sexscener som idag också är skrattretande.
JOFA
2011-09-07
Förvånar mig att denne Richard Rush aldrig slog igenom som regissör... kanske var det fel att satsa på en känd action stjärna och sätta honom i sin egna stora dramaproduktion (?) varefter alla b.willis fans buade högljutt på 90-talet då pangpanget uteblev i 90-tals mått mätt helt och hållet. Som någon tidigare nämnt: unikt regisserad =) Skönt manus, bra musik och riktigt intressanta karaktärer!
Robkiller
2011-09-03
Psykologisk thriller med en hel del skådisar som man känner igen (Willis, Bakula, Henriksen, O'Connor och en förtjusande Jane March)... en rätt så fungerande handling gör det här rätt så bra, även om den har en del sega bitar. Helt ok film även om den inte direkt har nå action överhuvudtaget.
precineadd
2011-07-13
wow. en miljard gånger sämre än jag mindes den. jag kan inte hålla med om att den här är trist och ointressant - jag tycker den är vansinnigt underhållande.
Djason
2010-12-06
Vederstygglig!!! Bruce Willis måste ha varit riktigt onykter när han tacka ja till dennna smörja.
Ulva36
2010-09-28
Om avföring kunde tala och gå så hade jag hellre kollat på det än den här skräprullen! Den är så ointressant att man knappt orkade kolla. I jämförelse med denna film så är ju vilken rulle som helst sevärd!
Blink182
2010-09-08
Jag gillar den här lilla mysterium filmen. Smutsig, erotisk, simpel och spännande. Sköna karaktärer och jag förstår verkligen inte hur den kunde få en razzie!