2.8

Collateral

En polis i London utreder mordet på ett pizzabud och nystar upp en komplicerad sammansvärjning som involverar droglangare, smugglare och spioner.

Originaltitel Collateral
Regissör S J Clarkson
Manus David Hare
Genre Drama, Kriminalare, Mysterium, Mini-serie, 2010-tal
Skådespelare Carey Mulligan, Nicola Walker, Jeany Spark, Nathaniel Martello-White, John Simm, Ahd, Billie Piper, Kae Alexander, Hayley Squires, July Namir, Ben Miles, Vineeta Rishi, Rob Jarvis, Mark Preston, George Georgiou, John Heffernan, Shawn Dixon, Orla Brady, Grant Crookes, Nicola Duffett, Siobhan McSweeney, Richard McCabe, Jacqueline Boatswain, Robert Portal

idaho1981
2018-10-28
Spännande och välspelat. Sen vill man lite väl mycket och ta in lite väl många karaktärer som inte får tillräckligt mycket tid. Antingen skulle den varit längre och ha med alla karaktärerna eller fokusera på lite färre, men stabil brittiska crime. Stark trea eller svag fyra.
Cipramil
2018-05-29
Skulle ha läst kommentarerna här innan jag lade tid på den.
juppe
2018-04-01
Lätt spännande när jag började titta. Plågade mig igenom dom första 2 timmesavsnitten. 20 minuter in i avsnitt 3 stängde jag av. Så lamt och segt.
Starkbröl
2018-03-18
Mulligan är bra men trots sin längd är det inget som engagerar eller är bättre än vilken dussinkriminalare som helst.