Cold in July

I 1980-talets östra Texas måste två pappor med siktet inställt på revansch ansluta till varandra för att avslöja en mörkare sanning.

Originaltitel Cold in July
Regissör Jim Mickle
Manus Nick Damici, Jim Mickle
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Michael C Hall, Sam Shepard, Vinessa Shaw, Don Johnson, Wyatt Russell, Nick Damici, Lanny Flaherty, Kristin Griffith, Laurent Rejto, Tim Lajcik, Happy Anderson, Brogan Hall, Rachel Zeiger-Haag, Ken Holmes

Nalleman
2018-11-11
Annorlunda, spännande och helt enkelt bra!
Ve72
2018-10-26
En riktigt bra film! Spännande och oväntad handling gör den superspännande!
meerlon
2018-07-21
Helt ok thriller, i början känns den som en standardthriller, sen tar den sig och blir faktiskt intressantare, men den tror att den är "smartare" än vad den är. Inget speciellt, som sagt, helt ok thriller.
Dream
2017-11-12
Ojdå! Förväntade mig en vanlig thriller, men det visade sig vara så mycket mer! Udda, märkligt och spännande. Det går inte att göra 2 saker samtidigt som att t.ex. pilla på mobilen för då tappar du bort dig totalt i handlingen. Perfekt film när man vill ha något extra och inte den vanliga "Lagom" mainstream kvaliteten. Så ingen "Svennebanan" story". Jag gillar den starkt.
Hanness
2017-11-12
Bra
ShenLong
2017-05-25
otroligt märklig story. huvudrollens karaktärsutveckling förstår jag inte heller. egentligen inte dålig i sig självt, bara märklig. bra musik dock
Hengman
2017-04-08
Bra första tjugo, man får upp förhoppningarna lite. Sen tappas konceptet helt. Trevlig 80-talsstämning filmen igenom, men med alltför många luckor.
Jamesa
2017-03-15
Helt ok film. Får en 3:a för bra första halva, originell och udda handling.
2017-03-15
Mycket spännande inledning och en del originella scener.
pvtmurre
2017-03-15
Riktigt dåliga actionscener och ett halvtaskigt manus. Stundtals en spännande och oförutsägbar thriller, som tyvärr lider av 80'ssploitation. Hade varit bättre om den faktiskt var gjord på 80-talet.