2.2

Cold Comes the Night

En kämpande Motell-ägare och hennes dotter tas som gisslan av en halvblind kriminell yrkesman för att hjälpa honom att se...

Originaltitel Cold Comes the Night
Regissör Tze Chun
Manus Tze Chun, Oz Perkins, Nick Simon
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Alice Eve, Bryan Cranston, Ursula Parker, Logan Marshall-Green, Leo Fitzpatrick, Erin Cummings, Robin Taylor, Sarah Sokolovic, Marceline Hugot, Esau Pritchett, Stephen Sheffer, Robert Prescott, Ashlie Atkinson, Dylan Chalfy

Mat1az
2015-10-16
Dussinthriller är rätt bra benämning på denna faktiskt. Ångrar absolut inte att jag sett den, den har helt klart sina moments. Det är dock ingen film jag ser något värde i att se igen. Hade också hoppats på mer krut från Cranston. Här gömmer han sig bakom ett par solglasögon och en östeuropeisk accent. Mycket till skådespel blir det inte från hans sida.
Bompa
2015-07-08
Trötta och sega skådespelare. Ingen inlevelse förmedlas
bryngel
2014-12-13
Ultrasvag tvåa. Aldrig mer Alice Eve. Trust me.
Zok
2014-10-25
En dussinthriller som fungerar för stunden, men inte mer än så.
2014-09-30
En vad jag brukar kalla slöthriller. Lite småspännande, lagom förutsägbar utan logiska luckor och störningsmoment - men inget man minns om några dagar. Först kändes det dock som ett tragiskt diskbänksdrama, men det tog sig bra. Själva filmen klockar in på blygsamma 75 min.
WillyV
2014-08-03
Klart godkänd dussinthriller som till sin fördel rör sig utan åthävor eller flashiga miljöer. Lite väl enkel för sitt eget bästa, Logans överspel hjälper inte heller. Cranston må vara hyllad för Breaking Bad, men här verkar han casha checken, så att säga.
Robkiller
2014-05-03
Kriminaldrama som aldrig egentligen blir intressant överhuvudtaget... visst det är våldsamt, men det gör varken till eller från i det här fallet.
Mortiis
2014-04-10
Helt okej, trodde att den skulle vara lökigare. Mycket är dock Bryan Cranstons förtjänst, som briljerar trots en halvstyltig östeuropeisk brytning. Svag trea.