3.4

Coffee and Cigarettes

Kortfilmerna Coffee and Cigarettes I-III inklusive nya delar sammansatta till en film utgör ett antal berättelser om människor som på olika sätt diskuterar sina liv över kaffe och cigarretter. Bör ej förväxlas med den första kortfilmen i antologin med samma namn.

Originaltitel Coffee and Cigarettes
Regissör Jim Jarmusch
Manus Jim Jarmusch
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Bill Murray, Steve Buscemi, Roberto Benigni, Cate Blanchett, Alfred Molina, Iggy Pop, Alex Descas, Tom Waits, Isaach De Bankolé, Steven Wright, Steve Coogan, Cinqué Lee, Joie Lee, Meg White, GZA, RZA, Joseph Rigano, Vinny Vella, Jack White (II)
Filmnummer 20128

fisk0
2022-05-08
Ojämn episodfilm, några bra, några som föll rätt platt. Som helhet blir det väl en trea.
RustyFilm
2019-04-22
Jim Jarmusch är favorit. Här i detta episodfilmkoncept borrar Jarmusch som vanligt i en verklighet som ligger mellan de verkligt viktiga verkligheterna här i livet. Det hela berättas på ett mycket okomplicerat sätt. Men jag måste även tyvärr tycka att det här har varierad kvalitet, kanske inte så konstigt när det är hela 11 episoder som berättas. Plus blir det för Roberto Benigni (kort medverkan). Och plus för soundtracket. Båda dessa plus är ju även dom "som vanligt" i en Jarmusch produkt.

2014-12-31
Och den med Tom Waits o Iggy Pop också förstås!

2014-12-31
Den med Steve Coogan o Alfred Molina - brilliant!!
Punkliv
2014-08-23
Femman är nära men några episoder drar ned betyget. Jääävligt bra i alla fall!
Taandborste
2014-08-15
Rolig och kreativ idé. Sen var vissa delar bättre än andra.
AlbinWesley
2014-02-16
Efter inledande tre, kortfilmerna, var jag rätt skeptisk till om detta skulle kunna hålla. Tack och lov är dock de efterföljande genomgående bättre, både var för sig men även som enhet växer det till något större. Det där klassiska när helheten överstiger kvalitén av sina beståndsdelar, liksom.
Snåm
2012-09-26
Fräna kändisar gör dramaövningar. Rza/Gza och Meg/Jack tycker jag funkar bra, de går nämligen ifrån den där förutsägbara öbekvämt möte-humorn. Resten känns grymt trött.
Raimo_1985
2012-08-16
Bästa konversationen är nog den med mellan Iggy och Tom Waits :D "What do you mean about my drumming, do mean that it sucks?"
Ehrmann
2012-08-01
GZA/RZA/Murray samt delen med Molia och Coogan var klart sevärda och underhållande. Resten var väl mest spännande pga. alla välbekanta ansikten, men utöver det inget vidare