2.6

Coeurs

Sex personer söker idogt efter kärleken i Paris, trots att deras romantiska ambitioner ständigt stöter på förhinder.

Originaltitel Coeurs
Alternativ titel Private Fears in Public Places
Regissör Alain Resnais
Manus Jean-Michel Ribes
Genre Drama, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Sabine Azéma, Lambert Wilson, André Dussollier, Pierre Arditi, Laura Morante, Isabelle Carré, Claude Rich

JimCarrey
2013-02-26
Tror de som skrivit att detta är en film för (eller snarare av) de äldre är något på spåren. I 'Coeurs' fortsätter Resnais på sitt livsverk, att blottlägga trasslet i föreställningarna, på som jag uppfattar det hans mest varmhjärtade vis hittills. Kommunikationen är så varm och rak att trots att vi/karaktärerna inser hur absurd den är så vill man inte nödvändigtvis protestera. Detta är förmodligen en konsekvens av Resnais eget liv och verk där han noterat reaktionerna på hans filmer och på den filosofi och på de romaner etc hans rullar givit upphov till.
Ve72
2012-12-02
Nej den var inte bra. Trodde den första timmen att det kunde bli något bra av filmen men nej så blev det inte.
Sznax
2012-10-31
En till största delen starkt manus (de lite längre scenerna är för svaga), bra skådespelare och väldigt snygga övergångar gör filmen till en sevärd sak. Men i slutändan ganska mycket en bagatell. Betyg 5.8

2008-10-16
Åtminstone är han fortfarande jävligt stilsäker, gamle Sfinxen.
accatone
2007-12-05
Torftig dramakomedi för äldre. Överraskar eller intresserar aldrig. Och självklart gör de en stor grej av sex.
MladyMilenka
2007-09-30
Trots sina 120 minuter lyckas filmen inte förvåna i en enda scen. Trevlig eftermiddagsunderhållning och säkert bra sällskap en kall vinterdag då man vill ligga i soffan under en filt med en kopp te och en spinnande katt i knät. Jag tyckte om all snö i filmen, det kändes mysigt och fick mig att längta till vintern.
KimEkberg
2007-08-20
mycket svag trea. saknar helt relevans.
ordell_
2007-05-07
inget o hänga i julgranen