3.5

CODA

Som en CODA (Child of Deaf Adults/Barn till döva vuxna) så är Ruby den ända i hennes familj som har hörsel. När familjens fiskeföretag hotas så slits Ruby mellan att fullfölja hennes passion för musik och rädslan att överge hennes föräldrar.

Originaltitel CODA
Regissör Sian Heder
Manus Sian Heder, Victoria Bedos, Stanislas Carré de Malberg, Eric Lartigau, Thomas Bidegain
Genre Drama
Skådespelare Emilia Jones, Troy Kotsur, Daniel Durant, Marlee Matlin, Ferdia Walsh-Peelo, Amy Forsyth, Eugenio Derbez, John Fiore, Lonnie Farmer, Kevin Chapman

2022-03-10
Fin och härlig feel good-film som känns som att den kommer från hjärtat! Tyvärr förlitar den sig lite väl mycket på klassiska berättarkonventioner, vilket förtar chansen för filmen att bli riktigt lysande, men trots detta väger det positiva över med råge. Trevlig film som jag är glad att jag såg!
ShenLong
2021-08-21
mysig. inget märkvärdigt alls egentligen, inte något vidare spännande eller nytänkande story. skådespelet är bra men inget utmärkande där heller. kul med teckenspråk
« Föregående kommentarer