2.7

Cocktail

Ung, självsäker och ambitiös. Brian Flanagan drömmer om framgång som börsmäklare. Men mycket snart inser Brian att det ligger mer pengar i att servera drinkar, än vad han kan göra på aktier. Brian dras in i en värld av sex och lättförtjänta pengar. Karusellen går allt snabbare, och utan att kunna hejda den går han mot en katastrof.

Originaltitel Cocktail
Regissör Roger Donaldson
Manus Heywood Gould
Genre Drama, Romantik, 80-tal
Skådespelare Tom Cruise, Bryan Brown, Elisabeth Shue, Lisa Banes, Laurence Luckinbill, Kelly Lynch, Gina Gershon, Ron Dean, Robert Donley, Ellen Foley, Andrea Doven

2023-10-15
Härlig tidsanda och bra soundtrack, men det är väl mest det. Början är väl inte så dumt med en sina kommentarer på den amerikanska drömmen och kapitalism och sådant, men när dramat väl kommer igång så håller den inte något egentligt fokus. Lite drama, lite romans, men väldigt lite fokus. En film att se om man diggar 80-tals-känsla och/eller Tompa. Nöjde således mig, men inget bra och lär nog aldrig ses om. Bonus att underskattade artisten Ennen Foley har en liten roll.
kanemura
2020-12-16
Bra soundtrack och Tom Cruise är som alltid karismatisk. Brian Brown är filmens svar på att ha solglasögon på sig inomhus för att vara cool - a tad too much of a try-hard. Vilka skitrepliker han får.
Raimo_1985
2017-12-15
Löjlig film.
2017-08-04
Snark i dubbelkubik!
2017-06-16
Underhållande & Lättsam film man blev glad åt. Tom Cruise har fan StarKvality.
DieFrauImMond
2016-06-22
En av dom sämsta filmer jag sett, och jag har sett mycket skit.
ouimadame
2016-05-29
Så sunkig o sexistisk
ami86
2016-02-15
Sjukt tråkig film. Tom Cruise häller upp lite drinkar, super till en hel del själv, dansar runt och hånglar sedan i evigheter. Hångel, hångel, hångel, med olika kvinnor. Skräp.

2016-02-08
Bedre enn jeg trodde. Litt lite av filmmusikken. Deilig nostalgi. +3.
Fläskkäft
2015-11-04
Det var halvt motvilligt jag följde med kompisen och såg Cocktail på bio 1988. Tyckte inte den var nåt att ha då och utvecklade nån form av avsky mot Tom Cruise. Många år senare är gamle Tom förlåten och jag finner Cocktail ganska underhållande. Den klarar sig precis ifrån att vara en romantisk komedi(en genre jag har mycket svårt för) och lyckas vara en skön men ganska förutsägbar rulle. Åttiotalet är grymt givetvis och musiken är faktiskt riktigt bra. Bra tempo och lite lättsam humor funkar helt klart. Lagom halvtöntig!