C'mon C'mon

Den bohemiske radioprataren Johnnys privatliv har stagnerat trots en försiktigt blomstrande karriär. När han med kort varsel tackar ja till att ta hand om sin nioåriga systerson Jesse, medan systern Viv och svågern Paul tampas med psykisk ohälsa, får hans liv en välbehövlig nytändning.

Originaltitel C'mon C'mon
Alternativ titel Untitled Mike Mills Project
Regissör Mike Mills
Manus Mike Mills
Genre Drama, Komedi, 2020-talet
Skådespelare Joaquin Phoenix, Gaby Hoffmann, Scoot McNairy, Woody Norman

svältaren
2022-10-10
Ett välbekant tema: vilsen och livstrött medelålders man mognar när han tillfälligt och motvilligt får ansvar för ett barn. Här har man samtidigt velat göra en poetisk skildring av livets vemod, men tyvärr blir det aldrig särskilt intressant eller gripande, mest långtråkigt och pretentiöst.
pesky
2022-03-03
Utmärkta skådespelarinsatser och trovärdigt samspel mellan barn och vuxen. En öm skildring som manade till både skratt tårar. Blev förvånande berörd av filmen som nästintill enbart består av dialog. Filmen är genomgående svartvit och bakgrunden ofta i oskärpa vilket jag tänker är ett medvetet val som styr fokus till just dialogen. Huvudkaraktärernas samspel gör hela filmen och är sevärd varje minut medan sido-storyn att Phoenix jobbar som journalist och intervjuar barn stundvis känns lite upprepande och mindre intressant att följa. Men verkligen en sevärd film!