2.8

Cleaner

Den före detta polisen Tom har sadlat om och städar bland annat upp brottsplatser när han dras in i en intrig där alla är misstänkta och ingen är att lita på. En studie i extrema närbilder och kontrasten mellan svart blod och vita lädersoffor ramar in en mörk historia.

Originaltitel Cleaner
Regissör Renny Harlin
Manus Matthew Aldrich
Genre Kriminalare, Thriller, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Samuel L Jackson, Ed Harris, Eva Mendes, Keke Palmer, Christa Campbell, Jose Pablo Cantillo, Marc Macaulay, Luis Guzmán, Ritchie Montgomery, Robert Forster, Peter Franzén

Skapad 2019-11-30 av Rollywood
Detta är historien om liksaneraren Tom Cutler (Samuel L. Jackson) och hur han av misstag blir involverad i en mordhistoria. Han sanerar en mordplats som ännu ej blivivit undersökt av polisen, vilke...   Läs mer »

dudson
2020-11-08
Skapligt välspelad crime/thriller ändock" Fast storyn är relativt light/ Jackson gör väl allt han kan för att lyfta denna rulle till godkänd nivå"2+
norenorama
2017-10-02
Tyckte den var riktigt trevlig! Gillade dramat, det var lagom på något vis, sköt att den inte var så hetsig men man gled med behagligt på något vis, gillade pappa/dotter relationen. Bra!
2017-09-01
Upplägget är bra och det liknar till en början knappast något man förknippar Renny Harlin med. Tyvärr planar det mesta ut i en rätt ointressant dussinthriller. Jacksons karaktär däremot, var intressant och borde återanvändas till en bättre story.
Djason
2015-09-22
Samuel L Jackson är bra i denna ganska förutsägbara film. Intressant idé till film som vinner mycket på att vara ganska kort.
Krusty
2015-08-23
Vet inte om jag sov eller om filmen helt enkelt var så oengagerande, men jag kom på att jag absolut inte kunde minnas hur den slutade, så jag var tvungen att se slutet igen.
Grillo
2015-02-06
Rätt så trevlig och underhållande film, även om storyns förlöpande kanske inte var det allra bästa. Gillar filmer där Samuel L Jackson får spela en rätt normal person, och tycker nog att han gör det minst lika bra som alla de urflippade roller han är mer känd för.
2014-12-30
Blev glatt överraskad över att filmen innehöll så mycket drama och dessutom av så fin kvalitè. Jag hade faktiskt förväntat mig en mer b-betonad spänningsthriller. Dessutom älskar jag när Samuel L. Jackson spelar dessa mer nedtonade och dramatiska rollerna. De visar verkligen vilken duktig skådespelare han är. Tyvärr är filmen alltför förutsägbar.
Noseman2005
2014-11-06
Tja... Standardrulle utan större inspiration. Duger för en torsdagkväll.
Gigi1943
2014-02-08
Väldigt ojämn, början var ganska bra (lite spännande). Jag tyckte den var vattning men idag är jag snäll så trean sitter där, men den är mycket SVAG, jag gillar ju Samuel J.
annihilat0r
2013-12-30
Samuel L Jackson karakteriserar här en spännande städare, en sådan som enbart sysslar med lik. Jag tycker att "Cleaner" på det hela taget är en fullgod liten thriller. Lite småsöt och ganska gullig. Samuels yrke känns nytt på något vis, vilket förhöjer intresset för filmens händelseförlopp.