Clean

Emily Wang, rockstjärnan Lee Hausers fru, arresteras och döms för narkotikainnehav i samband med att Lee dör av en överdos. Lees föräldrar har sedan länge tagit hand om parets 8-årige son, men när Emily kommer ut ur fängelset efter 6 månader vill hon göra ett försök att bli förälder på riktigt.

Originaltitel Clean
Regissör Olivier Assayas
Manus Olivier Assayas
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Maggie Cheung, Nick Nolte, Jeanne Balibar, Béatrice Dalle, Don McKellar, Martha Henry, James Johnston, James Dennis, Rémi Martin, Laetitia Spigarelli

JohanHelenius
2007-11-12
svag trea.
MilkMonkey
2006-10-29
jag håller nästan helt och hållet med mutato . . . vi globala hipsters behöver inga filmer ;) Mycket kändes krystat, sökt och oäkta. Stundvis glimmrar den trots allt till, speciellt mot slutet, så sevärd är den definitivt!
mutato
2006-07-30
assayas tycker cheung är, like, so cool. cheung med.
mutato
2006-07-15
ok, indie hipstergrejen är för mycket, filma publik på en låtsaskonsert där vissa huvuden skymmer kameran för att det är Indie, you know? drygt. som i "demonlover" talas fler än ett språk, med nödvändighet känns det som. så att cheung ska få säga alla hon kan. men hela den här världskulturalismen blir inte mycket värd när det mest av allt går omkring på stereotyper där ens förutfattade meningar bara naggas lite i kanten och man ska tänka woow. sandrine var dock en intressant karaktär i den bästa franska delen, men det blandas som en kortlek. sidohistorien verkade hela tiden vara fyndig med dess förutsägbarhet som inbyggd både i presentationen och vad det stod för kontra emily... men blir inte så mycket det i slutet, förutom sista scenen som verkligt expressiv, vad filmen har gjort karaktären.
ashik
2005-07-21
hur bra är inte Nick Nolte?